20 nejprodávanějších aut v USA v roce 2009

107 komentářů

Marvel52
20. ledna • 9:06

jinak jsem měl taky ameriku - windstara model 1995 nebo tak okolo, "elektrické" auto - motor a zvenčí nic neslyšet, komfort jak blázen, automat, stereo, v plné palbě, jak v emérice dobrým zvykem, (kromě zapařené kůže pod zadkem :o), "úsporný" 3,8l šestiválec do V s vyvažovacími hřídeli - mňam. předělal jsem na propan, obsah ničím nenahradíš - ale uznávám, že jsem s velkými auty paranoik - přišel jsem o rodiče ve wartburgu díky pirátovi silnic - vekslákovi, který do nich vrazil a zahnal je pod náklaďák, a chci kolem sebe hektar plechu. Ale vím, že systémově je to blbě - dnes díky tech. pokroku může být dvoulitr stejně výkonný a přitom nežere.

Marty
20. ledna • 11:13

já jezdím s 203 Hp V6 delší trasy v průměru za 8,8...S Dvoulitrem R4 bych jezdil tak za 6,8-7,5....šílenej rozdíl.....

Marvel52
20. ledna • 11:42

teď mám benzínového espace III, 2 l/16v a v zimě jezdím s lehkou nohou za 9/10, v létě nejméně o litr míň - moc neklimatizuju, funguje mi zatím termoregulace :-). Holt na diesely nemáme, jsou termodynamicky daleko dokonalejší/účinnější než benzíňáky, s fyzikou nic nenaděláš :-( .

Marty
22. ledna • 9:40

Diesly zas vypouští do ovzduší spousty karcinogenů....jsou víc náchylné na palivo a drzažší na servis....Jistě, u spotřeby záleží jak má kdo těžkou naohu, ale s těmi amerikami jde bez rpoblémů jezdit dálky nezi 8,5-13 litry (V6 a V8).....Když vezmeš HTP Fabii, osadíš 5 lidma a báglama a povalíš to 130-150 po dálnici celou trasu, budeš mít stejnou spotřebu jak s V8 :o)Ono ty vysokoobjemové motory není třeba točit.....maj přebytek síly a velkej krouták, takže s tím jde jezdit úsporně.Samozřejmě, jde s tím jezdit i za 20 litrů, ale s Oktávkou 1,6 umí taky borci jezdit za 15.....
Ono jde všechno...

Marvel52
20. ledna • 11:37

Mě windstar 3,8 l žral v celkovém průměru 11 na 100 benzínu a 13 na 100 plynu – jsem usedlejší pán s lehkou nohou :o). zeťák plný testosteronu má to samé, ale jezdí za 18 l benzínu :o), dcera s tímtéž, ale s „evropským“ třílitrem a polopřímým vstřikováním plynu za 11 plynu.

Marvel52
20. ledna • 8:52

Amíci stále spotřebovávají zhruba 40 % světové energie, a vzdor všem pindům o úsporách dává tamní man in the street jasně najevo, že jsou mu mírné sebeomezení a nějaké širší, nedejpámbu světové, souvislosti dokonale šumák - jen tak může být rozežrané fordisko s motorem jak blázen velkým nejpopulárnějším autem v zemi. A aby nebyla mejlka - podle průzkumů všichni kromě farmářů a řemeslníků vozí na korbě tohoto velikého pickupu po většinu času jen vítr. A ryba smrdí od hlavy - všechny ty double caby a zvláště SUVky jsou trik - jsou daňově zvýhodněny jako naklaďáky- takže am. vláda to plejtvání podporuje nebo přinejmenším nemá politickou sílu je zdaněním motivovat k úsporám, jak se to udělalo po ropné krizi v 73. roce s nesmyslně velkými motory osobních aut. Neveselo pomyslet, co?

petrikzviera
23. ledna • 7:09

Nehnevaj sa na mna, ale ziadne danove zvyhodnenie neexistuje. Truck ( pick up) je v zamori normalne osobne auto a nie nakladne. Plati nan vodicak ako na osobne auto. To ze su tu trucky lacne, je vyhoda zamoria, ale nema nic spolocne s danami. Vsetky auta su tu lacnejsie ako v europe, dokonca aj europske. A to ich sem treba priviezt. Je to len nenazranost europskych byrokratov a nadhodnotenie EURA.
Suhlasim, ze vela ludi prevaza vzduch. Tak ako v Europe na SUV, alebo ako to uz niekto spomenul v kombikoch.
Ale vecsina ludi pouziva truck aj na biznis, aj na oddych. Su tu ine moznosti a podmienky.

Marty
22. ledna • 9:42

Ty motory po krizi měly skoro stejný obsah, jen poloviční výkon...To není řešení....Spíš to bylo úsměvný - 5ti litry s výkonem 180-200 Hp

Andrej novák
20. ledna • 8:47

:-(kde WV.Fiat,Ferrari,Renault a činská auta ?

Lucass
20. ledna • 11:34

Vzpomněl jsem si na výrok šéfa jedné z automobilek Velké trojky. VW Golf? 25 000 Euro? Podobné auto by v USA nebylo prodejné víc jak za 15 000 USD... Ale to je jiné téma (předraženost aut v Evropě)

Lucass
20. ledna • 11:31

VW je v USA hodně malý, Renault tam téměř neexistuje a Ferrari není v TOP 20 snad nikde na světě... :-)

Petr
17. ledna • 21:16

Ty amíci sou úplně šáhlí, ani jedno auto z tohohle žebříčku bych si nekoupil samý zrůdy přerostlý...mají fakt divnej vkus:-/

mato
18. ledna • 9:33

clovek rychlo zmeni nazor, ked si americke auto vyskusa na americkych cestach, ktore su na to dimenzovane, ludia su tam zvyknuti cestovat dlho cestovat do a z roboty, vela casu travia v aute, preto pozaduju velke komfortne auto samozrejme s automatom, na pracu a na hobby sa hodi velka plosina kde sa da kadeco nalozit, vela ludi tu jazdi v malych autach pritom tu nemame tak zahustene mesta ako napr. v Japonsku, proste tu ludia nemaju peniaze na velke auta a na nakup hobby zalezitosti (skutre, motorky, ....), ktore by na nich vozili

Fireman
17. ledna • 22:08

Jak vidis spousta aut se hodne proava i u nas... treba Focus, hlavne prvni generace se i v CR prodali tisice... jak vidis jsme sahli i my cesi...Mimochodem, stejne jak ty se rozcilujes proc oni si kupujiPickupy, stejne tak si oni klepou na celo proc si u nas lidi do mest kupuji SUVcka...

petrikzviera
17. ledna • 21:37

Tu sa auto nekupuje podla dizajnu, ale podla uzitku. To len v konzumnej europe je dolezity dizajn a znacka aj ked to nic neuveze. Teraz iba srandujem. Alebo to myslim vazne. Prosim berte to s nadhladom.

sunshine
16. ledna • 13:30

Přiznám se že obliba pick-upů u Američanů je pro mě velkou záhadou. To na tom valníku pořád něco převážejí nebo si jen chtějí budovat image sedláků ?

Rhinox
18. ledna • 10:22

Neni treba chodit daleko. Kuprikladu nase posednutost kombiky s obrovskym kufrem je pro mne taky zahadou. A to dokonce i na ukor prostoru pro cestujici. A pak tu mame treba Fabii, kde se stezi posadi vzadu dva dospeli vedle sebe, hlavne ze mame obrovskej kufr. Nebo treba Octavie, co do prostoru pro cestujici taky nic moc, hlavne ze do kufru narveme puldruhyho kubiku nakladu...

Jarda
17. ledna • 15:58

Naprosta vetsina ma barak. Na baraku je zapotrebi delat spoustu prace, prevazet material, atd.

rohYpnol
17. ledna • 19:14

Spousta lidí u nás má taky barák. Taky je na něm potřeba dělad spoustu práce. A bez pckupů se v ojrópě obejdeme ;-) Na pytle cementu stačí Octavia :-D (samozřejmě f kombajnu na hlínách f stříbrné metle a naprosto logicky f TDI :-P )

Thor
16. ledna • 14:29

Nad tím samým už jsem přemýšlel taky :-O Snad se najde nějaký znalec, který nám to objasní ;-)

j.
18. ledna • 13:45

DANE, DANE, DANE, tie "nakladacky" su danovo zvyhodnene, takze kazdy "redneck" si ich vie omnoho lepsie odpisat z dani ako nejaky "beamer Z4" (ktory je ta taktiez lacny).
Do toho si priratajte poistku ktoru opat budete mat napriklad pre 2 sedadlove sportaky omnoho vyssiu (zle jazyky vravia, ze tieto dva dovody su pricinou, preco je Porsche 911 otypovane ako 4 sedadlove auto ;-)
No a nakoniec oredaje pre F-ko - robi nanajma KOMERCNY sektor.
F-ko je kombinaciou kategorii, do korych v Europe spadaju ukazy ako "biela dodavka" a "referentskeho vozidlo" Od maleho zivnostnicka, po montaznu castu mobilneho operatora...A pre firmy plati to iste, co na zaciatku: DANE, DANE, DANE. Do toho pripocitajte omnoho menevolentnejsie predpisy ohladom bezpecnosti a SPOTREBY a "mate vymalovano". AKo to povedal Boll Clinton - It's economy stupid.

Brouk
16. ledna • 16:21

Ja to zkusim. Velky pick-up je auto urcene pro venkov, tedy prakticke. Zdaleka ne vsichni americani totiz zijou ve mestech. Krome toho, ze je prakticke je i "frajerske", a to poradne. Je obrovske, majestatne a ma nadherny zvuk. Jak v CR, tak i v USA zijou lidi, kteri majitele takoveho vozu ihned zaradi mezi vidlaky, sedlaky apod. Pokud sami nejezdi v necem lepsim, tedy nadupane premiovce, tak se nejedna o nic jineho nez o projev silne zavisti.

rohYpnol
16. ledna • 16:29

Praktičnost pick-upu končí tam kde začíná město :-D. Jistě, na pytle cementu, cihly, seno, hnůj, rašelinu, kvítka, sekačky, lopaty a různé harampádí ideál. Na nákupy a běžný život naopak dost nepraktické. A zakrytím ložné plochy hardtopem jde veškerá image a "frajeřina" do kanálu.

Anonymizovaný
22. ledna • 21:04

Mají v přepočtu na koruny 2,5 krát větší průměrný plat, než u nás, auta jsou proti Evropě o 40% levnější, benzin za polovinu, tak proč by v tom nejezdili. Ostatně v typické rodině mají nejméně 2 auta, tak to druhé může být úsporné nebo naopak sporťák.U nás se lidi předvádějí v Octavii RS a pak v ní vozí cement i hnůj, tak ve státech se lidi předvádějí v pickupech.
Vzhledem k tomu, že mimo velká města a hlavní silniční síť je tam noho oblastí s prašnými a blátivými cestami, nebo místa s vysokou sněhovou pokrývkou celou zimu, a asfaltku až k baráku vám taky obec nezaplatí, jako u nás, tak to dává větší smysl.
A taky obytný přívěs ten pickup utáhne mnohem větší.
Navíc ten pickup se od hnoje mnohem líp čistí.

petrikzviera
16. ledna • 18:55

Ono to je uplne inak. Mozem vysvetlit, ale bolo by to na dlhsie a musim teraz odist.
Takze ak ma niekto zaujem. mozem sa rozpisat neskor.

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
rohYpnol
16. ledna • 20:29

Mám zájem (přeloženo mam zaujem ;-) )...

petrikzviera
16. ledna • 21:32

Takze predtym nez zacnem, by som napisal, ze povodne som ani ja nemohol zniest tieto velke truck - y ( pickup) a nenachadzal som ich zmysel. Ale. Severoamericky zivotny styl je iny ako europsky. Teraz sa zameram konkretne na Kanadu. Rozdiel oproti europe je jednak v podnikatelskej strukture a jednak v moznostiach krajiny. Kanada ma hrozne vela malych podnikatelov, (contractors), ktory pouzivaju trucky na vsetko. Domy sa tu stavaju z dreva a sadrokartonu, takze vsetko sa da doviezt na tomto trucku, vcetne kobercov a spotrebicov.
Trucky su rozdelene podla nosnosti a v zaklade dokazu utiahnut od 3.5 - 4 tony s benzinovym motorom do 9.5 tony s 6.7 litrovym turbodieselom Cummins.
Na korbu sa montuje tocna ako na velke tiraky a potom sa taha velky naves na ktorom moze byt aj maly bager, alebo par bobcatov. Takze podnikatel si nemusi objednavat a platit velke firmy, ale vsetko spravi sam. Druhy dovod je volny cas a moznosti krajiny. V europe je zakazane uplne vsetko. ATV ( stvorkolky) mozu chodit po cestach, ale nie mimo ciest.V Kanade
Nesmu chodit po cestach, ale mimo parkov mozu vsade. Takze ked pride vykend, vela ludi vybehne s ATV na zadnu korbu trucku a prasi do lesa mimo mesta. Montuju sa specialne plosiny a vtedy sa daju nalozit 2 kusy. V zime zase snowmobily. Na dovolenky sa beru travel trailers( caravany) alebo vecsinou fifth wheels, ktore sa pripajaju na vrch korby, ako na velke tiraky naves. V europe je to nemyslitelne, pretoze ako som uz povedal, vsade su parky a vsetko je zakazane. Co sa tyka tych velkych motorov, poslednych 5 rokov su velmi usporne a vykonne.
5.7L Hemi ma 390 koni, 551 Nm, navyse variabilne casovanie a MDS ( Multi-Displacement System). Cize ked nie je motor zatazeny, bezi len na 4 valce z osmych. Podobny system ma aj chevrolet, ford nema nic, ale novy motor 5.0L s 400 konmi. Takze mimo mesta je spotreba 11.5L, co je na taketo auto perfektny vysledok, nehladiac na cenu benzinu, ktora je skoro polovicna a zivotnost 8 valcoveho motora dvojnasobna. Interier je navyse lepsie vybaveny ako v Mercedese. Novy Ram 2010 ma aj pristrojovku v kozi , nie len sedacky, vyhrievane aj v zadu, ale aj vyhrievany volant, 7 repro, navigacia, kamera v zadu a samozrejme vsetky elektronicke bezpecnostne systemy, co si vie clovek predstavit....Vsetko za cenu mensiu ako najmensie SUV od Mercedesa.
Proste no brainer. Navyse, su bezpecnejsie, 90% 4x4, takze neni problem ani v zime. Nema preto vyznam tlacit do severnej ameriky male auta, tak ako nema vyznam tlacit do europy
velke trucky. Samozrejme, ze ista cast ludi si vzdy kupi aj nieco ine, ale podmienky su nastaveny uplne rozdielne medzi europou a severnou amerikou. Tu nikoho nikto neohuri z najdrahsim mercedesom, Porche alebo audi, ale taky Ford Raptor budu zavidiet vsetci okoloiduci.
Urcite som zabudol na vela veci, takze ak ma niekto otazku, rad odpoviem, ale vseobecne plati,
v europe europske auta, v amerike americke. Ja budem menit Dodge Durango 5.7 Hemi za Dodge Ram 1500 Hemi asi v lete a to som trucky este pred 10 rokmi z duse nenavidel, ked som ich videl na cestach. O niecom svedci aj moj kamarat, ktory po absolutnom presvedceni, ze chce Golf GTI,objednal Ford Raptor. Proste GTI tu nema vyuzitie a v konecnom dosledku je to neefektivne vynalozenie penazi. Preto ak niekto tvrdi, ze amerika je konzumna spolocnost, tak si dovolim nesuhlasit, lebo z mojho uhla pohladu sa javi europa konzumnou a neefektivnou spolocnostou.

Dušan Mihálik
18. ledna • 10:30

Určite sú podmienky iné, ale pri raste benzínu zrazu mnohí Amíci vyplakávali ako draho ich vyjde ceta do práce. No keby mali to "nepraktické" európske auto - asi by toľko neplakali. Nazdá sa mi to také jednoznačné ...Čo sa týka či je, alebo nie je americká spoločnosť konzumná. To je myslím jasné, Amíci sú konzumná spoločnosť par excelance ...I oficiálne bojujú "za svoj životný štýl" - čo znamená McDonald a Coca-Colu ...

petrikzviera
18. ledna • 17:37

Definuj "konzumna", potom sa mozeme pobavit detailnejsie, aj ked to sem nepatri. Podla mna, nech si kazdy zerie,co mu chuti. Ver mi, ze ked pred severoamericana das halusky s bryndzou, tak ho napina len pri pohlade na toto nevabne jedlo.

Dušan Mihálik
19. ledna • 7:44

Amíci ich majú plné vačky a dnes sa i ekonómovia boja o to, že Amíci sa "valia" do "kreditkovej" krízy - t.j. veľa z nich nebude mať na splátky. Oni miesto splatenia kreditu, ho radšej prekryjú iným z inej banky. A tomu odpovedá i zadĺženie domácoností ...Síce som v USA nebol, ale mnohí Američania čo som sa s nimi bavil odsudzujú životný štýl svojich rodákov. Nedávno som sledoval jeden dokument o stravovaní v McDonalde a bola to sila - mať 2 litrové poháre !!!! na presladenú Coca-colu je jednoducho nenormálne a už sa i do tohoto nezmyslu pustili i americkí politici. Je pravda, že kto si čo "žerie" je jeho problém, ale keď väčšina ľudí sa stravuje nezdravo - tak je to i problém spoločnosti - hlavne cez náklady na zdravotnú starostlivosť, ale i katastrofálny zdravotný stav detí ... Ešte pred pár rokmi, keď sa o problémoch americkej trojky nepísalo, som mal viac diskusií na tému "normálnosti" amerických automobiliek, ktoré marketingovo presadzovali svoje veľké žravé kravy ...A asi pred rokom si sypali na hlavu popol manažéri amerických automobiliek a ospravedlňovali sa svojim zákazníkom za to čo predávajú (myslím, že to bol hlavne GM).Keď sme boli pred cca 5 rokmi v Anglicku na školení a povedala manželka, že nemáme auto, tak bola v očiach Angličanov úplný sociálny prípad ... To, že ho nemáme preto, lebo sme všetko invesotavali do nového bytu, o akom sa väčšine Angličanov v okolí Londýna môže len snívať, nebolo pre nich dôležité. Jednoducho, kto nemá auto je chudobný a basta ...

petrikzviera
19. ledna • 18:52

Dopredu sa ospravedlnujem moderatorovi za tento prispevok, ktori tu nepatri, chcem len odpovedat a uz sa k tomu vracat nebudem.
Takze vsetko zavisi od poznania a skusenosti. Amerika nie je len US ale aj Kanada. Kanada,
nemusela ozdravovat ani jednu jedinu banku a jej bankovy system je povazovany ako jeden z najlepsich na svete. Ono totiz Kanada uz takuto bublinu zazila zaciatkom 80 rokov a uroky centralnej banky vyleteli ku 20%, cize uroky bank na domy boli cez 20%. Pozri na tento graf.
http://blog.tophomemortgageloan.com/2009/06/a-historic-look-at-prime-rate-variable-mortgage-rates-vs-fixed-mortgage-rates/
Ludia stracali domy a predavali ich za 1 dolar, len aby nemuseli splacat uver. Preto su dnes obozretny ( pouceny) a 90% darcekov kupenych na posledne vianoce v kanade bolo zaplatenych v hotovosti. Tych 10% sa stejne vratilo po vianociach spet. Samozrejme, ze mladsi, alebo neskusenejsi, kupovali drahe domy aj tu pred 2 rokmi.
Kde su ty mudry slovaci,ked vsetko kupuju na splatky? Pritom urok maju vyssi ako v kanade? Ked som im pred 1.5 ~2 rokmi hovoril,
ze su sprosty ked kupuju byt v Blave za o moc vecsie peniaze ako v Prahe alebo vo Viedni, povedali mi, ze tak to je a boli dokonca radi, lebo si mysleli, ze ked su ceny vyssie, uz sa aj automaticky maju lepsie. Davova psychoza je svinstvo. Ale len do vtedy, kym sa clovek osobne nepopali. Ty si tiez investoval vsetky peniaze do bytu. Tiez nepredpokladam, ze si to vyplatil v hotovosti a tiez ti nehovorim, ze si konzumna spolocnost, hoci podla mojho osobneho nazoru si spravil nedobre. Takisto viem, ze slovaci uz taku sprostost nespravia, lebo sa poucili. Vidno to aj na cenach nehnutelnosti, ktore stale klesaju a nikto este nekupuje. Kde su teraz tie mudre hlavy, co mi tvrdili, ze to pojde este vyssie?
Neni nad osobnu skusenost a vzdy treba veci vidiet z nadhladu, nie v dave. Stado je hlupe a tam kde ho zazenies, tam pojde. Ako je mozne, za ta mudra europa ma po zavedeni eura vsetko na splatky a nema ziadnu hotovost? Taliani, Anglicania, Francuzy, Nemci. Vsetci mi hovoria, ze po Eure sa museli zadlzit. Predtym si kupovali dom za hotove, teraz na dlh.
Co sa tyka toho GM, este som nevidel managera si sypat popol na hlavu. Zakaznici ich dotlacili,
hoci akonahle klesla cena benzinu, kupuju tie "velke kravy" este viac ako predtym.
Skus si pozriet spotreby tych "velkych krav" a uvidis, ze su nizsie ako Porche, BMW alebo Mercedes. Navyse 95% americkych aut jazdi na 87 oktanovy benzin, pricom vsetky zahranicne vozy vcetne japoncov vyzaduju 91 oktanovy, ktory je drahsi.
Ono ak clovek zije v nejakom systeme, tak si mysli, ze vsetko ostatne je nepochopitelne, hlupe,
nenormalne a nelogicke. Preto system vzdy bezy niekolko desatroci zo zotrvacnosti, aj ked je kazdemu jasne, ze nic poriadne nefunguje.
Inac s tou colou mas pravdu. Porcie su nenormalne. Ale zase len na juh od nasej hranice. Nie v kanade. Slovaci ale tiez zacali priberat. Pozri sa okolo seba. To mam o par rokov povedat, ze ste konzumna spolocnost, lebo jete len vyprazany syr a staviate len nove auparky a ziadne parky na oddych a sportoviska? Ved tatry vyzeraju ako jedna obrovska diera bez architektury,
bez lesa, bez sluzieb s arogantnym personalom. Toto mi je trochu luto, ze sa z vas stala z mojho pohladu konzumna spolocnost.

Dušan Mihálik
21. ledna • 12:44

Splátky hypotéky sú neporovnateľne nižšie ako nájmy (a už sa "zaplatila" i tá časť v hotovosti). Ešte som to vystihol : ).Dlh nie je zlý - ak znamená prínos do budúcnosti ...S Tatrami na 100 % súhlasím - je to hrôza a .... drahá hrôza ... Ani sa nečudujem, že chodia sa chodia blaváci lyžovať do Álp ...

petrikzviera
21. ledna • 18:51

Ty si spravil rozumne a preto nedavam slovakov do jedneho nerozumneho vreca. Ono preto netreba davat ani ludi zo zamoria do jedneho vreca. Kazda spolocnost ma cele spektrum ludi.

rohYpnol
19. ledna • 21:21

Hele šéfe nechci ti do toho kecat. Máš to celkem srovnaný. Ale poznámku si přeci dovolím.
Nevím o nikom za posledních cca 10-15 let, kdo by svoje bydlení řešil cash. Na bydlení se podle mě i v západní Evropě prostě musíš zadlužit. Tedy pokud nemáš to "štěstí" a zrovna nedědíš. Jinak vcelku souhlas. Tatry jsou podle toho co jsem slyšel od kamarádů naprostá tragédie Slovenska. Skoupili to Rusáci apod. a teď si tam stavějí hotel vedle hotelu. Původní ráz krajiny v háji...

petrikzviera
19. ledna • 23:32

Traba ma brat s rezervou. Ani ja nie som neomylny. Len som chcel ukazat pohlad na vec trochu z ineho uhla.
Vala stastnych kilometrov.

rohYpnol
16. ledna • 23:20

Díky za osvětu ;-) . No pokud vezmu pickupy v přiměřené velikosti, tak je to v podstatě můj sen. Čili velikost Hiluxu/Rangeru/Navary, popř. RAM/F150. Jenže z praktického hlediska použitelnost pro Evropu 0 a jak jsem psal - hardtopem jde image do kytek... Nicméně já bych si pickup koupil proto, že se mi líbí. Většinou si ale člověk (a podle mě i američan) koupí to, co mu bude prakticky užitečné.
Podnikání, volnočasové aktivity atd. beru. Je asi možné, že na markety mají za louží nějaké přízemní popelnice (zas ta obliba sedanů... copak nemají kočárky?).
Asi mi to příliš nesedí protože jsem tam nikdy nežil... Jen nevím, jestli bohudík, nebo bohužel ;-)V čem bych ale polemizoval, je bezpečnost vozů (crash test). Ta totiž u těchto mamutích pickupů byla donedávna naopak velmi velmi mizerná. Samozřejmě, že když RAM smete Sparka, tak je to jak srazit mouchu... Ale samotná konstrukce a ochrana osádky byla dost bída.
Co se životnosti týká, to ten 8válec běhá při malém zatížení na stále stejné 4 válce? Nebo se to prostřídá? Jinak budou časem 4 válce na odpis a zbylé 4 jak z fabriky :-D

petrikzviera
17. ledna • 5:15

Tu je Dodge Ram crash test.
http://www.youtube.com/watch?v=aKBDJx-Tqys
A tiez ma 5 hviezdiciek.
http://www.automobilemag.com/am/2010/dodge/ram_1500/crash_tests.html
Vyvoj ide dopredu aj na americkom kontinente, hoci sa to niekedy nezda. A ver mi, nechcel by si sa zrazit s tymto autom. Naraznik ma vo vyske oci vodica bezneho sedana. To je jeden z dovodou, ktory ma tlaci kupit si rovnako vysoke auto.:-D

Marty
17. ledna • 21:54

RAM od 2009 je nová generace, která je o míle vpřdu ve všech oblastech, mimochdem nemá už tuhou zadní nápravu:-DPro posměváčky.....budou si muset najít něco jiného, interiér navíc designoval neměc:-D

petrikzviera
17. ledna • 22:09

No tak naoplatku si sa sekol ty. Samozrejme, ze Ram ma stale tuhu napravu. Ak si myslel, ze model 1500 ma pruziny a multilink namiesto listovych per, tak to beriem, ale stale je to tuha naprava.:-D

Marty
18. ledna • 10:53

No je, ale ne v tom pravém slova smyslu, jak si jí všichni představujou.....
A jaké se třeba posmívaj u V6 Mustangu....Prostě už tam nejsou listáky a nebí to ta klasická "trubka".Jinak máš pravdu.Ale paltí to jen pro 1500 a ten interiér jen pro nejvyšší výbavu Laramie (ony ty ostatní jsou pracovní taky spíše)

RS
18. ledna • 14:35

V Mustangu jsou listova pera? Vy jste chytraci. ;-)
Jinak Ford ma prave fungl-uplne novy 6.7L Power Stroke V-8 diesel do F-Series Super Duty.

petrikzviera
18. ledna • 15:56

Hahaha. Este nam tu chyba niekto od Chevy s Duramaxom, co mu praskali hlavy a budeme sa hadat ako na americkych forach, ktory diesel je lepsi. Ford ho este nemontuje. Az o rok. Nice try. A potom Cummins vybehne s tymto, co uz 3 roky testuje v Durangu a Ram-e.
http://www.dieselpowermag.com/tech/dodge/0612dp_new_cummins_v6_and_v8/index.html
Radovy 6 valec je aj tak najlepsi.:-D

SS
23. února • 18:59

kdo Ti rikal tyhle lzi ? 200 tisic km , .6.6 L Duramax , jen vymena oleje , filtru ...... , neznam nikoho kdo by mel s Duramax problem a mame tech pick up tu 46 ........ Cummins, 6,7 tezko rict - jsou na silnicich jen rok a start up in cold days tady na severu nic moc oproti GM , Ford bude mit svuj novy Diesel na jare koncem brezna , 7.3 Navistar byl junk - waterjackets and cavities in v 7 8 5 cylinder , Diesel 6.5 l uz byl ok , ja tentokrat pujdu po Ford s Ford Diesel , testy byly OK , ma to udajne bejt nejlepsi Diesel pro pick up na marketu a tak uvidim ...

rohYpnol
17. ledna • 23:13

Ještě bych se zeptal, co přesně označují jako HEAVY DUTY? Tak označují všechny pick-upy s dvojmontáží vzadu? Nebo je to dáno, že od určité hmotnosti je to heavy duty? Ono totiž není RAM jako RAM. Pak mají veze označované jako 3500, 5500 - to je předpokládám rozvor. A na to vše jim stačí obyč. řidičák?
A jak je na tom se spolehlivostí a provozuschopností 6,7l Cummis (diesel předpokládám?

petrikzviera
18. ledna • 1:25

Cisla 1500, 2500 a 3500 ma Dodge a Chevy, Ford ma 150 250 a 350.
Oznacuju zhruba nosnost v poundoch , ktoru to uvezie v cetne posadky. Cize ked to predelis zhruba dvoma, dostanes to v kg, cize 1500 uvezie vcetne posadky 750kg.
Heavy Duty je 2500 a vyssie aspon u Dodga. Ma to aj ine odlisnosti, ako tuhu aj prednu napravu a gulickove riadenie, na prenos vecsich axialnych sil, hlavne v terene.
Vsetky tieto truck mozu tahat od 8800pounds a vyssie az po24000pounds s Cummins 6,7 turbodieselom. Zavisi to od prevodu v diferencialy, ktory si mozes zvolit a samozrejme na dvojitu montaz zadnych kolies mozes viac nalozit. Modely 4500 a 5500 sa dodavaju bez zadnej
loznej plochy a montuju sa tam specialne nadstavny na odtahovanie aut, alebo zvaracie centraly,vyklapacky... Pouzivaju sa na pracu v tazkom a nepristupnom terene. Do tohto terenu je aj model
Power Wagon, ktory ma zdvihnuty podvozok, elektricky navyjak s tahom 6 ton a este silnejsi prevod v diferencialy, do tazkych terenov.
Pozri tu:http://www.allpar.com/trucks/dodge/power-wagon.html
Cummins turbodiesel je podla mna najlepsi motor na svete v tejto triede. GM ani Ford zatial nic podobne nema, ale pracuje na svojich motoroch. Tento motor vyraba Cummins, specialista
na obrovske turbodiesel agregaty a toto je asi ich najmensi. Ako jediny splnaju emisne kriteria,
bez toho, aby museli pridavat ten modry sajrajt, co dava do svojich turbodieselov mercedes.
Ma 305 koni pri 3000otackach a 826Nm pri 1500 otackach. Motor sa teraz dodava standardne s vyfukovou brzdou.
Podotykam, ze na vsetky tieto trucky s privesami, alebo s navesami ti staci bezny vodicak, ako na osobne auto.
Iba na velke tiraky , alebo navesy co maju vzduchove brzdy potrebujes iny vodicak.Ale kedze vsetky tieto travel trailers a navesy a rozne privesy pouzivaju elektricke brzdy, tak ako som uz pisal vyssie, staci ti vodicak na osobne auto, aj ked tahas hrozne dlhy prives co ma 12 ton.

rohYpnol
18. ledna • 10:41

Mazec :-D díky za odpověď.

petrikzviera
17. ledna • 5:04

Tu je Dodge Durango crash test.
http://www.youtube.com/watch?v=r9Xj8nHRYXMAko vidis, je to oproti betonovej stene a ma 5 hviezdiciek a je to velmi silne auto a prazdne ma 2.5 tony. Zrazka s inym autom by vyznela pre Durango vo vyhode, vdaka hmotnosti.
http://www.automobilemag.com/am/2009/dodge/durango/crash_tests.htmlOno vela veci sa zmenilo a aj ked ma podvozok ram, na ktorom je karoseria na silentblokoch,
predna cast kolajnic su naprogramovane pri naraze na deformaciu. Takto isto su robene aj vsetky dnesne trucks. Dnes nekupis truck bez bocnych airbagov. V minulosti sa spoliahali len na svoju hmotnost, dnes sa mozu zrazit aj s betonovou stenou.
Co sa tyka toho vypinania valcov, vzdy sa vypinaju tie iste styri valce. Nemyslim si ze to je problem, nakolko vsetky valce sa hybu a mazu tak ci tak, akurat 4 znich nespaluju palivo.
Nie som specialista na motory. Honda Odyssey robi ako option vypinanie valcov, ktore sa striedaju, cice sa posupne vypina kazdy jeden valec, ale to nieje 8 valec, ale len 6 valec. Takze si myslym, ze je to koli vybraciam. Honda ale nerobi trucks a ani nikdy robit nebude, lebo by si to nikdy nikto nekupil. Nemaju skusenost. Zatial som nemal vazny problem s motorom. Mam 204 000 km
a aby som neklamal, odisiel mi EGR valve. Je to ventyl, ktory sa otvara na vyfukovom potrubi
a pusta trochu spalin do nasavania, aby sa motor rychlejsie zohrial. Ventyl fungoval normalne,
akurat nedaval signal computeru, ze je otvoreny, nakolko boli kontakty zoxidovane.
Novy ma stal 80 cad a vymenil som si ho sam. To bola jedina zavada na mojom motore okolo
180000km.
Menil som akurat sviecky okolo 170000, lebo som to cital v knizke, hoci som na nich nevidel nic zle.That's it.
Akurat menit olej a filter.
HEMI je perfektny motor. Ziadne rozvodove remene , ziadne rozvodove retaze, life time warranty (dozivotna zaruka) od vyrobcu na mechanicke, nie elektricke casti. Nepoznam ineho europskeho, alebo japonskeho vyrobcu, ktory ti da dozivotnu zaruku na motor. Preto iny motor ani mat nebudem.

robert
20. ledna • 7:51

Hahahaha na svém Audi A4 mám 450.000km-bez problémů (základní servis)
Opel Agila 1.0 - 245.000km (základní servis) ať jdou amící do ........ Na Evropu nemaj a nebudou mít...

petrikzviera
20. ledna • 16:26

Som si isty ze A4 je dobre auto. Mojho suseda syn z rumunska ho ma. Ale takisto ma F150, starsie hranate Audi, starsie BMW 3 a Hondu CRV. On je ale extrem, lebo sa rad hrabe v starych autach, ktore kupi lacno na aukcii.
Ale neverim, ze ked pride v zime na tyzden -40C tak bez problémů nastartujes, bez problémů vybehnes na zahradku so stvorkolkou a odvezies si ju po polnej ceste do lesa ,bez problémů raz za mesiac pripojis 3t naves a odvezies zakaznikovy novu
masinu a na dovolenku alebo predlzeny vikend bez problémů pripojis 2.5t caravan a oddychujes 900km od svojho domu. Znova sa vratim na zaciatok. Je to o inom zivotnom style v europe a zamori. Ked som zil na slovensku, mal som postupne Toyota Litace Diesel, Toyota Hiace Diesel,Seat Alhambra turbodiesel a mal by som europske , alebo japonske auto. Ked zijem v zamori, mam zamorske auto. Ono povedzme si to na rovinu, tie nove 2L turbodiesle su vyspicovane a hrozne trpia a uz vobec nevydrzia tolko ako 2.5L hladky diesel, co som mal v Hiace. Je to velmi jednoduche a netreba za tym hladat nic zlozite. Ludia sa len prisposobuju podmienkam v systeme. System je iny, auta su ine.

Marty
20. ledna • 11:08

Robert: jojo, u tý Agily bude konečná tak 300 táců, zatímco ten V8 vydrží tak 500-700 tisíc...
A díly a servis stojí stejně nebo méně....

Marty
17. ledna • 21:56

Petrik: ty brdo, chudák HEMI, tak ono nemá rozvodový řetěz. Kdo ti ho ukradl sim tě???Jasně že HEMI má rětez, čím by ten rozvod mělo:-D

petrikzviera
17. ledna • 22:04

Mas pravdu, ked som to odoslal, tak som to nemohol editovat. Ma ale iba jeden pre obidva rady valcov a iba jednu vackovku pre 8 valcov. Este som ho nemenil. Povodne som myslel, ze je tam ozubeny prevod, lebo vackovka a klukovka je velmi blizko. Preto som spravil chybu, za ktoru sa ospravedlnujem. Dufam, ze mi odpustis.

Marty
18. ledna • 10:50

Petrik: v pohodě, jen mě to zarazilo....
HEMI je stará poctivá OHV, jen doplněná elektronikou a vylpšená aby splnovala současné nároky.
Jinak je to ale stará, pocitivá škola a jednoduchá konstrukce. Hodně prý vydrží, všichni je jen chválí.
Ale kvůli MDS je nutný lít tam olej 5W20, což ne každej dělá.

petrikzviera
18. ledna • 15:44

Olej 5-20 nie je len pre MDS. Ja mam prvu generaciu HEMI 2005 bez variabilneho casovania a MDS a mam predpisany 5-20W. Na oleji,brzdovych platnickach a pneumatikach nesetrim. Walmart 5Litrov Mobil 1 Full synthetic 35~39 Cad.
Vsetky moderne motory s presnejsimi toleranciami vyzaduju tento olej. Honda...

Marty
19. ledna • 9:44

Nevím jak jiní, ale u Chrysleru/Dodge/jeep je mimo HEMI s MDS uvedena viskozita 5W30 nebo 10W30; krom Sprinteru, Crossfire a 6,1 HEMI (bez MDS) kde je předepsáno 0W30.

petrkzviera
19. ledna • 17:26

Ja mam na HEMI olejovom uzavery aj v knizke napisane 5-20W. Nemam vvt ani MDS.

Marty
20. ledna • 10:58

No ale máš HEMI.Já mam od chryslera sedan s V6 a mam tam 5W30...

rohYpnol
17. ledna • 10:52

http://www.youtube.com/watch?v=2vCHAuCqzzA
boční uzavíratelný úložný prostor mi dává odpověď na to, kam s nákupy. Je to ale zřejmě novinka model. roku 2009.

petrikzviera
17. ledna • 16:47

Mas pravdu, ze 8 rocne modely boli na tom nedobre pri crash testoch. V realnom naraze s inym osobnym autom v neporovnatelnej vyhode, ale ako som uz pisal, je dobre, ze nove modely od roku 2005 maju 5 hviezdiciek. Ofsetovy naraz pri takomto pevnom aute, ktore ma ram vyrobeny na tahanie 9 ton je diskutabilny, nakolko si myslim, ze by vyznel este lepsie vdaka mensej deceleracii pasazierov. Staci ked sa pozriem pod auto na ten "Hydroformed Frame". Vzdy mam velky strach, ked ide vedla mna smart, ze do mna nedopatrenim tukne.
Minule sa mi schoval do stredoveho stlpika. Velmi nebezpecne auto. Vsetci vodici, jazdia okolo neho s respektom.
Ono vela aut, ma 5 hviezdiciek proti bariere, ci s ofsetom alebo bez. Ale skus si pozriet nasledujuce video. http://www.youtube.com/watch?v=cu95gB04VC4
Rozoberaju tam, ze v realnom svete, pri realnej nehode, ma len o nieco malinko vecsie auto
o moc lepsiu bezpecnost a hoci male auto malo 5 hviezdiciek pri crash teste, pri realnej nehode absolutne prepadlo. Nechci vediet ako by to dopadlo pri naraze s autom, ktory ma podvozok s ramom. Preto som rad, ze aj tieto velke auta maju minimalne 5 rokov deformacne zony, lebo zachrania vela ludskych zivotov v mensich autach.
Inac podla mojho nazoru, najvecsi problem je rychlost. Tu je max 110km on highway a toleruje sa tu policiou do 120. Vsetci idu v pohode a plynule a v konecnom dosledku sa dostanu do ciela rychlejsie, ako keby isli 180 a pri jednej hromadnej nehode cakali dve hodiny na odpratanie vrakov (vlastna skusenost z nemecka), pripadne sa tam nedostali vobec.
Ten odkladaci priestor v bocnych blatnikoch je novinka konca 2009. Je to option, vola sa to RamBox a to je to co chcem mat. Da sa tam dat naradie,nakup, golfove, alebo rybarske potreby, lad a kopa plechoviek piva, lebo to ma na spodku aj vypustaci otvor na roztopenu vodu.
Je to auto aj na tvrdu pracu, aj na oddych. Z 0 na 100 pod 6 sekund. To je presne to , preco su tak oblubene na americkom kontinente. Myslim, ze to dostatocne vystihuje ich oblubenost a je to teraz aj viac pochopitelne pre europanov. Aspon som sa o to snazil, aby ste hned neodsudzovali vsetko, co na zaciatku nedava zmysel. Prajem pekny den.

DS
17. ledna • 18:51

"Vsetci idu v pohode a plynule a v konecnom dosledku sa dostanu do ciela rychlejsie, ako keby isli 180 a pri jednej hromadnej nehode cakali dve hodiny na odpratanie vrakov"Aspon, ze nekde maji rozum :-) ... kazdym dnem na ceskych silnicich mam pocit, ze neco jako plynula jizda je pro nase ridice naprosto neznamy pojem.

petrikzviera
17. ledna • 19:28

Vsetky auta su dnes bezpecne a maju 5 hviezdiciek. Vela ludi si ale neuvedomuje jednu vec.
Tu je video, ktore to rozobera.
http://www.youtube.com/watch?v=_B8M_FfNw3I
Pri rychlosti do 64km/h je pri celnom naraze prezitie posadky 100%. Potom postupne klesa,
a pri 100km/h je 0%. Neprezije nikto, lebo hlava narazi cez airbag priamo na volant, Zachranny pas poskodi vnutorne organy a spomalenie 60G je destrukcne na mozog a vsetko ostatne.
Ono aj vo velkom aute si treba uvedomit, ze clovek nie je nesmrtelny. Preto si myslim, ze rychlost je najvecsi faktor pri otazke prezitia , alebo neprezitia. Zvykol som si jazdit maximalne
120 na dialnici a nechyba mi ten adrenalin pri mysickach na slovensku.
Vsetkym prajem hlavne bezpecnu jazdu do ciela cesty.

rohYpnol
17. ledna • 21:22

Ty tu chrlíš poučné videa. Je fakt, že tohle stálo za to. měli by to pustit každému, kdo dělá papíry. Je docela drsné, když si člověk uvědomí, že jde vlastně o čelní střet 2 vozů jedoucí povolenou rychlostí ve městě.
Jinak Golf mě mile překvapil. Vždycky jsem si říkal, že při téhle rychlosti mysí zbýt z káry jen třísky. A ono zbudou naopak třísky z řidiře.

-drb-
18. ledna • 16:32

jen na okraj - v případě nárazu deformovatelných těles se rychlosti nedají jen tak sečíst, to by se týkalo jedině nárazu nedeformovatelných těles (dvě betonové kostky). V případě, že se srazí dvě stejně hmotná, deformovatelná tělesa je to náraz stejný, jako by se srazili se stojící pevnou překážkou (tj. dva Golfy proti sobě, každý 50 km/h - náraz je pro každého jako 50 km/h do sloupu).Ale radši to nezkoušej naživo, asi je lepší tady věřit fyzice ;)

rohYpnol
17. ledna • 18:37

No zrovna to zrychlení mi smysl fakt nedává :-D. Pickup už bych zkousl. S tou uzavíratelnou schránkou, která bude mít beztak větší objem než kufr v Octavii :-D bych si celkem dokázal představit každodenní život.
Ale k čemu mi proboha je, že takový náklaďák zrychluje na 100 okolo 6s? Chápu, že když to má tahat přívěsy a kdoví co, tak síla je zapotřebí. Ale konkrétně 5,7 Hemi apod. mi přijdou fakt jako rozežranost. Chápu, že to možná bude velmi konstrukčně vydařený motor. On pravděpodobně rozdíl oproti 4,7l bude neznatelný... Jenže pokud by se chtělo, pak by třeba bylo možno pohrát si s konstrukcí NAPŘ. 3,5 litru či něčeho menšího. Což by podle mě i na americký pick-up velikosti RAM/F150 apod. stačilo... Jenže to by pak nebyl ten správnej "bublák" :-D
Je fakt, že mít prachy, pak beru taky HEMI a nic jiného mě nezajímá. Asi mám v hlavě taky tak trochu seno ;-). Nicméně za tím ,že mi to přijde jako rozežranost, si stojím. Jinými slovy - kdybych měl zbytečný prachy, asi bych byl taky rozežraný.

rohYpnol
17. ledna • 18:45

On pravděpodobně rozdíl oproti 4,7l bude neznatelný... myšleno ve spotřebě.

petrikzviera
17. ledna • 18:57

Spotreba 4.7 motora a 5.7 Hemi je rovnaka, takze jednoznacne HEMI. Ono tieto auta relativne
ani moc nestoja. Fuly loaded 4x4 moze byt v reale po zlave u dealera za 40000Cad ~ 25800 Euro.
Mercedes GLK v kozi je za 50000Cad~ 32258 Euro. Ledva v nom odvezies 2 vrecka cementu. No Brainer.

rohYpnol
17. ledna • 10:18

Jasné že i tam jde vývoj. Nicméně např.
http://www.youtube.com/watch?v=zWdT4bRnCHI
http://www.youtube.com/watch?v=TgvNQ7RygPU
Prostě bezpečnost podle mě donedávna neodpovídala velikosti vozu. Ano, dnes se už ledy pravděpodobně hnuly.
Přesto - tebou uvedený crashtest nebyl vůbec přesazený, takže verze 2002-2006 dopadla např. takhle:
http://www.youtube.com/watch?v=Z0cg3rIVeB8
(podle mě dost bída)
Pravda je, že RAM 2009 dopadl:
http://www.youtube.com/watch?v=G9roGsezZ1A
(jenže opět nepřesazený náraz, nicméně konečně na mě působí konstrukce stabilně)
Takže bych jako přelomový rok viděl 2009 (žeby "krize" odtemnila amíkům mozky?).

mex
16. ledna • 22:06

very best rečeno B-]

Brouk
16. ledna • 16:38

Krome pick-upu se tam prodavaji i mala auta. Dival ses vubec na ten zebricek?

PEPE86cz
16. ledna • 16:15

Americany hlavne zajima,velikost, pohodli sedacek a pocet drzaku napoju a odkladacich skrinek na zradlo.A nejakej motor co muze mit koni jak nemeckej dvoulitr dieslu ale kroutak 500 protoze si samorejme kupujou 5lit. motory.Byl jsem tam pred 10 lety a vim o cem mluvim.Jinak ,ze je Amerika docela nove vybudovana tak tam maji siroke silnice takze to temhle ohromnejm kravam nevadi.S evropskejch aut co jsem tam tenkrat nejvic videl byl New Beatle(vyroba v Mexicu) a ecko.

Marty
17. ledna • 21:46

Prosím tě, kterej německej naftovej či benzínovej(bez turba) dvoulitr má stejně koní jako us 5littry?
Tj. cca 360-450 HP??Rád bych ho viděl....Doba pokročila víš, musíš zahodit katalog s z roku 1990 s Licolnem Towncar a podívat se na současné výkony těch "pětilitrů"

Brouk
16. ledna • 16:29

Ani pred deseti lety a ani ted neplati temer nic z toho, co jsi napsal. Americke petilitry nemaji 150 koni, ale pres 300. Cesty tam maji +/- stejne siroke jako my. Tady jezdi taky velke auta, jen jich neni tolik. Je to jen opticky klam. A jeste, za tecku a carku se dava mezera a souveti oddelujou carky.

BlackRider
21. ledna • 13:08

Cesty tam maji +/- stejne siroke jako my.
Ehm, zajed se tam nekdy podivat... kazda okreska ma minimalne 7 metru, ne 4 jako u nas... O osmiproudych dalnicich ani nemluve... proti tem sou i nemecky autobahn uzky nudle...

Radek.
17. ledna • 1:12

Ne že by na tom v souvislosti s usáckejma bryčkama nějak záleželo, ale i na jů-es klávesnici se v českým textu dají psát čárky a háčky...

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
Petr
17. ledna • 16:27

Pouzivani diakritky na internetu je nesmysl zavedeny par chytraky, kteri si hraji na pravopis. Kdyz pak internetovy klient treba v mobilu diakritiku nezvladne, nebo jsou stranky blbe naprogramovane, je to fakt radost cist takovy text. Takze nez napises podobny nesmysl, zkus premyslet v sirsich souvislostech.

Michal
17. ledna • 18:07

"Pouzivani diakritky na internetu je nesmysl zavedeny par chytraky, kteri si hraji na pravopis."
:-O

rohYpnol
16. ledna • 16:25

No jo, jenže co vozej vzadu na tom otevřeném prostoru??? K čemu je jim tohle dobré? To by mě taky zajímalo. To tam vozí seno podle pravidla co v hlavě, to vzadu na valníku :-P ?
Nebo jinak, když jdou shopping, tak kam ty krámy naskládají, aby jim je neukradli během zastavování u různých shopů ;-) ?

Brouk
16. ledna • 16:34

To je videt, ze jsi nebyl v USA. Z korby ti tam nikdo nic neveme. Vsude jsou kamery a hned by byl v base. Kvuli par dolarum jim to nestoji za to, to jen v CR a jinych vychodnich zemich takhle lidi premysli. Tam by je to ani nenapadlo.
Co se tyce valniku, at si kazdy koupi, co se mu libi. Tady taky skoro vsichni kupijou kombiky. A co v nich vozi? Seno? Co v hlavě, to vzadu v kufru? Kdyby tady byla kupni sila jak v USA, taky by si lidi kupovali velke auta, jenze neni. Tvuj posmesny prispevek beru jako projev zavisti (viz. nize).

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
rohYpnol
16. ledna • 20:32

A jinak se mi opravdu nechce věřit, že se v Americe tak nekrade... Ano, ve Švédsku apod. bych tomu celkem věřil. Ale USA jsou podle mě prohnilé dost a dost... Ale možná to je doopravdy takový ráj, já tam opravdu nebyl B-]

Brouk
16. ledna • 22:20

Krade se tam, samozrejme. Ale ve velkych mestech. Na venkove je to jine. I tady je venkov jiny nez mesto.

Radek.
17. ledna • 1:09

Tak tos koukám u nás už pěkných pár desítek let nebyl "na venkově"!
Na našich vesnicích se totiž nekrade, ale "přemísťuje" - a jako správnej čech/moravák mívá dotyčnej zloděj radost hned 2×: poprvé když se ho na čórce nechytnou a podruhé když zjistí že mu ukradená věc k něčemu je. A nebo když ji od něj jinej "uvědomnělej" koupí, aby nepodporoval ty "zlodějský obchodníky a kapitalisty"...

rohYpnol
17. ledna • 21:39

Jo bohužel musím souhlasit. U nás v ČR se vlastně vůbec nekrade. Jen věci mění majitele bez jeho vědomí :-D a to i ve vidlákově. Čórka je tu životní styl. Kdo nekrade není Čech :-/

kiskovce
17. ledna • 18:55

Tie pick up s nakladnym priestorom pre amikov fakt maju zmysle. Vo velomestach mozno az tak nie ako mimo. Strasne vela ludi to pouziva ako auto na pracu. Bud tam hodi poriadnu bednu s naradim, kosacky, pol tony dreva atd....tam sa fakt nekrade, aspon co som videl na vlastne oci. a po praci je to fajn tam dat rinaveho psa, nahodit motorku alebo snezny skuter , kanoe a tak. tam to ma omnoho viac ludi ako tu v SR a CR. jednoducho kupna sila je obrovska tak preco si za tyzdnovu vyplatu nekupit maly dirt bike a podobne. tu v SR a CR tiez jazdi milion auto kategorie N ci ako sa to vola stou mriezkou. Tam si kupia pick up.

mikes
19. ledna • 16:48

"kupna sila je obrovska" - no to bych nerek, akorat je rozdil v tom co za stejny peniz dostanes tam a tady (nebo v Evrope)

rohYpnol
16. ledna • 20:27

No souhlasim s tim, že jsem ve státech nebyl. Ale ta praktičnost mi stále uniká. Jedu na týdení nákup (např.) a na nějaké nákupy. Venku sněží/prší... A to si to hodím dozadu na valník??? Jedu se psem k veterináři, tak mu řeknu naskoč dozadu na valník a drž se seč ti zuby stačí, pojedeme po highway :-D Nevím, tu praktičnost stále nějak nevidím. Ale asi to bude tou závistí :-D

Marty
17. ledna • 21:48

Dekly a víka na ty valníky pikpaů popř. plachty ste asi nikdy neviděli, že??

rohYpnol
17. ledna • 22:43

Tak např. Ford Ranger má (může mít) takovou roletku, dokonce uzamykatelnou. Ale že by to byla "masová" záležitost, bych neřekl. Navara, L200 či Hilux ji myslím nemají - to jsem zůstal u zde prodávaných vozů... Ty plastové dekly, co se odklápí jak postel, mi přijdou hrozné...

BlackRider
18. ledna • 11:16

Plachtu na valnik mely i ty Favoritovy a Feliciovy pickupy od Skodovky. Pokud by ti to v US nahodou nedodal primo dealer, tak neni problem tu plachtu sehnat jinde. Ale takovej dealer by se v US moc neuzivil...

Karel.
17. ledna • 10:21

S tím psem jste se docela trefil. Takto na valníku tam ty psy doopravedy jezdí. A většinou ještě stojí a pozorují okolí. :-D Je to naprosto běžný jev. No a čím víc na západ, tak tam někdy jezdí i lidi. Zejmína u indiánů a na Hawaii.
A s těma nákupama je to asi jinak. Tyhle valníky používaj, když si jedou koupit něco velkého (nábytek, jízdní kolo, či co já vím...). No a když jedou na nákupy kde by nakoupili spoustu drobností a náhodou by se jim to nevešlo dovnitř (což se zas tak často nesatne), no tak si vezmou druhý auto s uzavřeným kufrem... :-D:-D

rohYpnol
17. ledna • 21:36

A mají pro psy letecké brýle :-D ? Mouchy jsou svině...
To bych docela rád viděl. Asi si tam budu muset zajet.
P.S. to ty psy nevytřepou po cestě na nerovnostech? Pick-up totiž bude pravděpodobně tak trochu vzadu "drncat". Pes má asi pěkný ródeo :-))

BlackRider
18. ledna • 11:09

No je videt ze si nikdy nejel americkym autem :). Americky auta nedrncaj. Maj tak mekky odpruzeni, ze se sice neda jet pres tech povolenejch 70 mph, protoze pak uz je to neriditelny, ale zas diry v silnicich necejtis. Nehlede na to ze tech der na silnici je tam taky mnohem min nez v evrope...

mikes
19. ledna • 16:44

Myslis, ze ten valnik s listovymi pery ma extra mekky podvozek?!

Marty
20. ledna • 10:31

Tak ty pikpay větší řady - 2500, 3500 nebo Heavy Duty uvezou několik tun, v uSA to nahrazuje malé nákladáky - tj to co tady v evropě vozíme Avií, Dafem 45 atd. tam vozí pikpay....Jsou na to všelijaké nástavby, odtahovky, atd....No na takový auto nemůžeš dát víceprvek a vinutý pružiny, to bys toho moc neodvezl:-D

Tom
18. ledna • 17:20

" ale zas diry v silnicich necejtis..." to bude asi tím, že tam SKORO žádné díry nejsou;-)

Brouk
16. ledna • 22:33

To je videt, ze jsi nikdy nevidel typicky americky pick-up. Ma kabinu se dvemi rady sedadel pro 5 lidi a k tomu korbu. Psa a nakupy nemusi davat na "valnik".

mikes
19. ledna • 16:40

To je fakt vysvetleni jak noha. Takze kdyz jich jede vic na ten nakup pak hodi nakup dovnitr a rodinku posadi dozadu na valnik?

JirkaSnake
16. ledna • 12:19

Ford se docela propadl s jeho F-series. V roce 2005 jich prodali kolem milionu, to je 60% propad, stejnak vysoký číslo na takovej rubbish

Mask
16. ledna • 12:25

Par let zpatky slo eFko hodne dolu. Ale ted se jak vidno drzi, dal uz neklesa. Je otazka, co s tim bude, ale mas pravdu, ze na takovej pekac je to i ted uctyhodny cislo :-)

Luos
16. ledna • 10:55

Proč to sem cpete to nás nezajímá protože stejně většinu znich u nás nekoupíme :) to sem radši dejte výsledek výsledek z burina faso, to je reálnější :)

gozer
17. února • 14:22

Burkina Faso troubo.... Běž si k mamince pro tříkolku, protože mezi opravdový chlapi se ještě cpát nemůžeš.... P.S. Mě zas nezajímá test Nissanu Micra a přece má právo tu být.... 3-[

Jarda
17. ledna • 15:56

Jasne ze by sis pral alespon se podivat za hranice vesnice, ale preci jen u piva a na sousedovic PCcku se krasne keca a nadava vid soudruhu!

rohYpnol
16. ledna • 11:29

Když tě to nezajímá, tak to nečti. Nebo to je tak těžké??? Taková tupá individua jako jsi ty fakt "žeru"... Navíc tě to nezajímá a ještě trávíš čas psaním takového výblitku do diskuse. No jo, v sobotu není škola, že :-D

Thor
16. ledna • 14:27

Ale no tak, nepsal nic osobního, tak nech osobní útoky taky stranou :-P Je to diskuse a jeho osobní úhel pohledu, tak proč by ho neřekl. Vy ho na základce nesmíte řikat? :-D:-P

rohYpnol
16. ledna • 16:20

Další poznámku za osobní názory si můžu dovolit až v dalším pololetí :-D

Samuel B
16. ledna • 16:30

Spíš nechápu, proč se takovéto věci neustále objevují na partnerských webech. Momentálně mi jde o MobilManii. Když to budu chtít vědět, tak se podívám rovnou sem a nechci být pořád krmen auty na webu o telefonech.

R
16. ledna • 11:20

...Pro neznalce zeměpisu, BurKina Faso... http://cs.wikipedia.org/wiki/Burkina_Faso

El Carlos
16. ledna • 11:12

Nezajímá jak koho. Já nejsem třeba příznivcem US aut, ale se zájmem se podívám "co tam frčí". Nehledě na to, že i zde máme poměrně slušnou základnu lidí "co je žerou".

Doporučujeme

Články odjinud