20 let intenzivních emocí - Řada modelů Cupra slaví 20 let

„Tyto verze jsou vozem snů. Člověk je hrdý na to, že má model CUPRA.“ Těmito slovy popisuje Jaime Puig, ředitel oddělení SEAT Sport, vozy řady CUPRA, která letos slaví 20. výročí. Při ohlédnutí zpět říká, že „jsme si splnili touhu“ vytvořit vůz s „s nejlepšími jízdními výkony, který by byl zároveň vhodný pro každodenní provoz“.

Skvělým příkladem je letošní novinka, Leon CUPRA 290. V tomto modelu si může řidič stisknutím tlačítka vybrat jízdní režim z nabízených nastavení CUPRA, Sport, Comfort a Individual. Tento systém „by byl myslitelný pouze v nejvyspělejších videohrách v době, kdy byl představen první model“, říká Isidre López, který je zodpovědný za sbírku historických vozů SEAT. Je přesvědčen o tom, že klíč k úspěchu modelů CUPRA spočívá v chytré kombinaci „techniky a vášně našich inženýrů a řidičů“.

První model CUPRA spatřil světlo světa v roce 1996 poté, co soutěžní vůz Ibiza Kit Car získal titul mistra světa v rallye v dvoulitrové kategorii. „Tento vůz vznikl vlastně na počest vítězného vozu,“ říká Isidre López. SEAT během uplynulých 20 let vyvinul 15 verzí modelu CUPRA a všechny mají společné hlavní rysy: „Je to vrcholný model s vytříbeným sportovním charakterem a dobře vybaveným interiérem pro nejlepší zážitky z jízdy,“ ujišťuje Jaime Puig. „Dokázali jsme vyvinout vůz, který vyčaruje na vaší tváři úsměv,“ dodává Isidre López.

Modely CUPRA dosáhly v uplynulých 20 letech vynikajících výsledků, jimž vévodí nejrychlejší časy zaznamenané na německém závodním okruhu Nürburgring. Leon CUPRA Performance Pack překonal v říjnu 2014 okruhový rekord mezi sériově vyráběnými vozy s pohonem předních kol časem 7:58.44 min. Zanedlouho, v květnu 2015, se na Nürburgring vydal Leon ST CUPRA a zajel ještě rychlejší čas. Jaime Puig připouští, že s takovými výsledky není divu, že „příležitostně jsme doufali, že budeme mít nejprve model CUPRA a poté závodní vůz místo naopak“.

První model CUPRA byl zaměřen na mladé řidiče, toužící po vysokovýkonném vozu, který by v jakékoli situaci nabízel výkony a ovladatelnost sportovního vozu. V průběhu následujících dvou desetiletí byl původní koncept rozvíjen a zdokonalován. Díky tomu je výhled do budoucnosti velmi slibný a „velmi pravděpodobně zahrnuje mnoho překvapení“, která budou i nadále přinášet „úsměv na tvář našich zákazníků a radost z jízdy,“ říká na závěr Isidre López.

Seat Leon 1.968
Rok výroby: 2013
Stav: 130 519 km
Cena: 250 000 Kč
Seat Exeo 1.998
Rok výroby: 2013
Stav: 140 560 km
Cena: 175 000 Kč
Seat Ibiza 1.39
Rok výroby: 2009
Stav: 141 719 km
Cena: 105 000 Kč
Nový test pneumatik na léto: Autogrip a Achilles mají achillovu patu

Nový test pneumatik na léto: Autogrip a Achilles mají achillovu patu

Doba přezouvání na letní pláště se kvapem blíží. Německý magazín Auto Bild proto otestoval brzdnou dráhu desítek letních pneumatik.

dnes | Milan Lažanský | 11 příspěvků
Kia Optima 3x jinak. Je dieselové kombi stále nejlepší volbou?

Kia Optima 3x jinak: Diesel, benzin i hybrid

Korejská automobilka Kia v případě optimy předvádí cestu, jakou se za několik let vydá například i tuzemská Škoda se svým superbem.

17.  2.  2017 | Stanislav Kolman, Radek Pecák | 61 příspěvků
Test hybridní Kia Niro 1.6 GDI HEV (6DCT): Sympatický mezičlánek

Kia Niro 1.6 GDI HEV (6DCT)

Alternativní pohonné jednotky se pomalu stávají součástí českého trhu. Na ten už v závěru minulého roku dorazila Kia Niro, coíž je crossover s hybridním hnacím ústrojím. Co všechno umí a jak si vedla během našeho testu?

18.  1.  2017 | Stanislav Kolman | 80 příspěvků