20 let intenzivních emocí - Řada modelů Cupra slaví 20 let

„Tyto verze jsou vozem snů. Člověk je hrdý na to, že má model CUPRA.“ Těmito slovy popisuje Jaime Puig, ředitel oddělení SEAT Sport, vozy řady CUPRA, která letos slaví 20. výročí. Při ohlédnutí zpět říká, že „jsme si splnili touhu“ vytvořit vůz s „s nejlepšími jízdními výkony, který by byl zároveň vhodný pro každodenní provoz“.

Skvělým příkladem je letošní novinka, Leon CUPRA 290. V tomto modelu si může řidič stisknutím tlačítka vybrat jízdní režim z nabízených nastavení CUPRA, Sport, Comfort a Individual. Tento systém „by byl myslitelný pouze v nejvyspělejších videohrách v době, kdy byl představen první model“, říká Isidre López, který je zodpovědný za sbírku historických vozů SEAT. Je přesvědčen o tom, že klíč k úspěchu modelů CUPRA spočívá v chytré kombinaci „techniky a vášně našich inženýrů a řidičů“.

První model CUPRA spatřil světlo světa v roce 1996 poté, co soutěžní vůz Ibiza Kit Car získal titul mistra světa v rallye v dvoulitrové kategorii. „Tento vůz vznikl vlastně na počest vítězného vozu,“ říká Isidre López. SEAT během uplynulých 20 let vyvinul 15 verzí modelu CUPRA a všechny mají společné hlavní rysy: „Je to vrcholný model s vytříbeným sportovním charakterem a dobře vybaveným interiérem pro nejlepší zážitky z jízdy,“ ujišťuje Jaime Puig. „Dokázali jsme vyvinout vůz, který vyčaruje na vaší tváři úsměv,“ dodává Isidre López.

Modely CUPRA dosáhly v uplynulých 20 letech vynikajících výsledků, jimž vévodí nejrychlejší časy zaznamenané na německém závodním okruhu Nürburgring. Leon CUPRA Performance Pack překonal v říjnu 2014 okruhový rekord mezi sériově vyráběnými vozy s pohonem předních kol časem 7:58.44 min. Zanedlouho, v květnu 2015, se na Nürburgring vydal Leon ST CUPRA a zajel ještě rychlejší čas. Jaime Puig připouští, že s takovými výsledky není divu, že „příležitostně jsme doufali, že budeme mít nejprve model CUPRA a poté závodní vůz místo naopak“.

První model CUPRA byl zaměřen na mladé řidiče, toužící po vysokovýkonném vozu, který by v jakékoli situaci nabízel výkony a ovladatelnost sportovního vozu. V průběhu následujících dvou desetiletí byl původní koncept rozvíjen a zdokonalován. Díky tomu je výhled do budoucnosti velmi slibný a „velmi pravděpodobně zahrnuje mnoho překvapení“, která budou i nadále přinášet „úsměv na tvář našich zákazníků a radost z jízdy,“ říká na závěr Isidre López.

Seat Leon 1.595
Rok výroby: 2006
Stav: 170 774 km
Cena: 74 000 Kč
Seat Leon 1.968
Rok výroby: 2013
Stav: 130 519 km
Cena: 265 000 Kč
Seat Exeo 1.968
Rok výroby: 2010
Stav: 104 458 km
Cena: 158 000 Kč
Výkvět automobilové techniky. Poznatky z testu SUV Audi SQ7

Audi SQ7 TDI

Výkonných SUV je na trhu poměrně dlouhá řada. Audi však svůj největší model jako první na světě vybavila elektrickým kompresorem, které jeho dynamické schopnosti posouvá na dramaticky vyšší úroveň.

dnes | Radek Pecák | 31 příspěvků
Test novinky Optima SW: Jak si Kia poradila s kombi střední třídy?

Kia Optima SW

Na jaře tohoto roku byla na autosalonu v Ženevě odhalena Optima Sportswagon, kterou korejská automobilka hrdě označuje za své první kombi střední třídy. My měli možnost ji otestovat ve sportovně laděné variantě GT Line. Jak obstála?

29.  11.  2016 | Stanislav Kolman | 32 příspěvků
Vyladěno na správných místech. Test Subaru WRX STi verze 2016

Subaru WRX STi 2016

Jízdy s kultovním sedanem WRX STi prokázaly, že značka umí vozy průběžně dolaďovat v souladu s dobou i přáními jejích zákazníků.

13.  11.  2016 | Radek Pecák | 26 příspěvků