15 rychlých supersportů: jak jezdí ve skutečnosti?

Závodní ovál Papenburg se stal svědkem klání, jež prokázalo, že koně nejsou všechno. Jak dopadlo srovnání zrychlení na 300 km/h?

Také my vás pravidelně informujeme o výkonových parametrech těch nejsilnějších automobilů současnosti, ale praktické nezávislé testy většinou nejsou k dispozici. I oficiální údaje navíc vesměs končí u hodnoty zrychlení na 100 km/h, což je mnohdy bezcenný údaj - kolikrát se na okruhu rozjíždíte z místa, jednou? Z popudu ladičské společnosti Cargraphic se tak počátkem letošního září na závodním okruhu Pepenburg uskutečnilo sprinterské klání znamenitých sériových automobilů, ale též výsledků ladičských snah specializovaných firem. Testy měly za úkol prozkoumat nejen běžnou kategorii zrychlení z 0 na 100 km/h, ale též akceleraci na 200 a na 300 km/h, kromě toho proběhly kombinované zkoušky decelerace podle schématu 0 - 300 - 0 km/h. Takové testy už jsou o něčem jiném...

Seznam účastníků je více než působivý, posuďtě sami: Porsche 997 Turbo 2010, Cadillac CTS-V, Aston Martin V12 Vantage, Ruf Rt 12 S, Koenigsegg CCX-R, Gumpert Apollo, Lamborghini Murciélago LP670-4 SV, Porsche 997 GT3 2010, Wiesmann GT MF5, Cargraphic 997 Turbo GT RSC, TechArt GTstreet RS, MTM Audi RS6 Avant, Geiger-Ford GT a Geiger-Corvette Z06. Výsledky těchto zkoušek zveřejnil ve svém říjnovém vydání německý časopis Sport Auto.

Klepněte pro větší obrázek

Ačkoli vám vzápětí nabídneme kompletní výsledkovou listinu, je třeba na tomto místě zdůraznit vítěze. Většinu disciplín ovládl (jak jinak) stroj hlavního pořadatele Cargraphic 997 Turbo GT RSC, jenž zrychlil na 100 km/h za 3,0 s a na 200 km/h za 9,1 s. Za pozornost přitom stojí, že tento vůz disponuje konvenční, přímo řazenou šestistupňovou převodovkou. Pouze nejtěžší kategorie se staly kořistí Fordu GT z dílen ladiče Geigera, jenž zvládl akceleraci z klidu na 300 km/h za 22,8 s a zkoušku 0 - 300 - 0 km/h absolvoval během pouhé půlminuty (30,3 s).

A nyní již nahlédněte do celé výsledkové listiny, kde u každého ze startujících vozů najdete též poměr výkonu v koních a pohotovostní hmotnosti.    

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Cargraphic 997 Turbo GT RSC nejlépe zrychlil z 0 na 100 a z 0 na 200 km/h 

Sériové vozy

0 - 100 km/h: 

3,1 s - Porsche 997.2 Turbo PDK, 500 PS/1606 kg
3,2 s - Lamborghini Murcielago LP 670-4 SV, 670 PS/1751 kg
3,9 s - Gumpert Apollo, 700 PS/1148 kg
3,9 s - Koenisgegg CCX-R, 806 PS/1473 kg
3,9 s - Wiesmann GT MF5, 507 PS/1421 kg
4,0 s - Porsche GT3, 435 PS/1453 kg
4,5 s - Aston Martin V12 Vantage, 517 PS/1709 kg
4,7 s - Cadillac CTS-V, 564 PS/1955 kg

0 - 200 km/h:

9,5 s - Gumpert Apollo, 700 PS/1148 kg
9,8 s - Koenigsegg CCX-R, 806 PS/1473 kg
10,3s - Lamborghini Murcielago LP 670-4 SV, 670 PS/1751 kg
10,8s - Porsche 997.2 Turbo PDK, 500 PS/1606 kg
11,6s - Wiesmann GT MF5, 507 PS/1421 kg
12,8s - Porsche GT3, 435 PS/1453 kg
14,0s - Aston Martin V12 Vantage, 517 PS/1709 kg
14,3s - Cadillac CTS-V, 564 PS/1955 kg

0 - 300 km/h:

24,7s - Koenigsegg CCX-R, 806 PS/1473 kg
26,7s - Gumpert Apollo, 700 PS/1148 kg
29,7s - Lamborghini Murcielago LP 670-4 SV, 670 PS/1751 kg
40,6s - Wiesmann GT MF5, 507 PS/1421 kg
41,9s - Porsche 997.2 Turbo PDK, 500 PS/1606 kg
50,3s - Porsche GT3, 435 PS/1453 kg
53,7s - Aston Martin V12 Vantage, 517 PS/1709 kg
69,3s - Cadillac CTS-V, 564 PS/1955 kg

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Aston Martin V12 Vantage / Cadillac CTS-V / Porsche GT3
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Porsche 997 Turbo / Gumpert Apollo / Koenigsegg CCX-R
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Lamborghini Murcielago LP 670-4 SV / Wiesmann GT MF5

Vozy ladičských firem 

0-100 km/h:

3,0 s - Cargraphic-997 Turbo GT RSC
3,6 s - Geiger-Ford GT
3,6 s - MTM-Audi RS6 R
3.6 s - Ruf Rt12 S, 685 PS/1608 kg
3,7 s - TechArt GTstreet RS
4,3 s - Geiger-Corvette Z06

0-200 km/h:

9,1 s - Cargraphic-997 Turbo GT RSC
9,5 s - Geiger-Ford GT
10,0 s - TechArt GTstreet RS
10.6s - Ruf Rt12 S, 685 PS/1608 kg
11,0 s - MTM-Audi RS6 R
12,0 s - Geiger-Corvette Z06

0-300 km/h:

22,8 s - Geiger-Ford GT
23,8 s - Cargraphic-997 Turbo GT RSC
26,4 s - TechArt GTstreet RS
27,3 s - Ruf Rt12 S, 685 PS/1608 kg
35,5 s - MTM-Audi RS6 R
43,2 s - Geiger-Corvette Z06

0-300-0 km/h (celkově)

30,3 s - Geiger-Ford GT
30,8 s - Cargraphic-997 Turbo GT RSC
31,6 s - Koenigsegg CCX-R
33,3 s - Gumpert Apollo Speed
33,4 s - TechArt GTstreet RS
34,4 s - Ruf Rt12 S
36,2 s - Lamborghini Murciélago LP670-4 SV
43,2 s - MTM-Audi RS6 R
47,7 s - Wiesmann GT MF5
49,0 s - Porsche 997 Turbo PDK
50,7 s - Geiger-Corvette Z06
57,1 s - Porsche 997 GT3 mk2
61,2 s - Aston Martin V12 Vantage
77,0 s - Cadillac CTS-V

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Geiger-Ford GT / Geiger-Corvette Z06 / MTM-Audi RS6 R
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Ruf Rt12 S / TechArt GTstreet RS
Ford C-MAX 0
Rok výroby: 2005
Stav: 152 211 km
Cena: 60 000 Kč
Ford C-MAX 0
Rok výroby: 2005
Stav: 144 257 km
Cena: 60 000 Kč
Ford Focus 0
Rok výroby: 2005
Stav: 140 036 km
Cena: 60 000 Kč
Subaru BRZ po faceliftu: 6 důvodů, proč je řidičskou Ódou na radost

Subaru BRZ po faceliftu: 6 důvodů, proč je řidičskou Ódou na radost

Nízká hmotnost, dokonalé těžiště, atmosférický motor, pohon zadních kol a samosvorný diferenciál – to jsou ingredience, které dohromady tvoří lahodný koktejl neředěné řidičské zábavy. Subaru BRZ v modernizované podobě přináší ještě o něco chutnější zážitky.

27.  4.  2017 | Jiří Švamberk | 22 příspěvků
Mají sportovní diesely smysl? Odpověď jsme hledali s Golfem GTD

Volkswagen Golf GTD (7AT)

Může být automobil čistokrevným hot-hatchem, i když se pod jeho kapotou ukrývá vznětová pohonná jednotka? Odpověď nejen na tuto otázku jsme hledali během testovacích jízd s omlazeným Volkswagemen Golf GTD.

19.  4.  2017 | Stanislav Kolman | 88 příspěvků
Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Mercedes třídy G je posledním pravověrným offroadovým autem s uzavíratelnými diferenciály a redukcí převodovky. Snaha automobilky Mercedes udržet tento letitý model v nabídce s sebou přináší mnoho ústupků a kompromisů. Výsledek je ale pořád naprosto skvostný!

11.  4.  2017 | Jiří Švamberk | 7 příspěvků