10
Fotogalerie

10 relativně levných aut, na jejichž koupi nemůžete prodělat

Kapitoly článku:


Mercedes-Benz třídy S W126

Proč velký rozežraný Mercedes? A proč ne? Třída S navíc patřila mezi inovátory a říká se, že co jste našli v Mercedesu třídy S, to najdete za dvacet let v každém levném autě. A skutečně. Třída S W126 bylo první auto na světě s funkčním airbagem řidiče nebo s ABS.

Pokud si ale nepotrpíte na inovace, klasická S-klasse vás potěší bytelnou stavbou, pohodlím, kultivovaností a příjemnou ovladatelností. Ceněné (a drahé) jsou vrcholné verze 560SEL, ale ani slabší osmiválec 500SE není k zahození, můžete mít i turbodiesel 300SD. Pozoruhodná je také odolnost této třídy S vůči korozi, kterou se rozhodně nemohou pochlubit moderní Mercedesy.

Peugeot 205 GTI

Najít původní Peugeot 205 GTI dá docela dost práce. Plno jich totiž padlo za oběť velmi agresivním jízdním vlastnostem, korozi a zubu času. A také tunerům. Původní model 205 ale pochází z doby, kdy značka Peugeot dělala skutečně solidní vozy.

Nejen, že se jedná o velmi dobré auto, ale je to součást historie (ne jen značky Peugeot, ale automobilismu vůbec) a ceny se už škrábou nahoru. Jestli se vám tohle auto vždycky líbilo, rychle nakupujte. Prakticky už nejde sehnat levněji než za 80 000 korun.

Porsche 944

Ceny tohoto trochu nedoceněného Porsche kopírují podobný scénář jako v případě Peugeotu 205 GTI. Před pár lety tenhle bezcenný šrot nikdo nechtěl ani za čtyřicet tisíc, dnes ho jen velmi těžko koupíte za dvojnásobek. Už si ho totiž postupně začínají i jinak nezaujatá média všímat.

Z Porsche 944 se stává velmi vyhledávaný youngtimer. Výhodou je dostupnost originálních dílů, solidní mechanická spolehlivost a především velmi dobré jízdní vlastnosti dané rozvržením transaxle, takže s tímhle autem můžete i jezdit, ne se na něj jen dívat.

Volkswagen Corrado

Dalším trochu neprávem přehlíženým kusem je kupé Volkswagen Corrado, které žilo ve stínu slavnějšího Golfu GTI a svého předchodce Scirocca. Dnes vám na něj stačí zhruba 30 000 korun, ale udržované originální exempláře už mění majitele mnohem dráž.

Atraktivní (i když trochu problematická) je verze G60 s kompresorem, ale neztratí se ani šestiválec. Volkswagen jich mezi lety 1988 a 1995 vyrobil necelých 100 000 kusů, takže ještě máte relativně slušnou šanci sehnat poměrně levně zachovalý kus.

Volkswagen Golf GTI (2. gen)

A když už jsme u těch hatchbacků, nesmíme zapomenout ani na druhou generaci Golfu GTI. Zatímco první se stala ikonou už dávno a je docela drahá, druhá ještě na své dny slávy čeká. Přesto jezdí výrazně lépe a rychleji než první generace, je spolehlivější a použitelnější.

Nyní vám na druhou generaci Golfu GTI bude stačit zhruba 50 000 korun, ale tak nízko ceny už moc dlouho nevydrží. Vedle verze GTI můžete zkusit štěstí i s limitovanými edicemi G60 a Rally s přeplňováním, ovšem klasika s motorem 1.8 16V bude nejjistější investice.

A co dělat, když si nějaké takové auto koupíte? Základem je vydržet a mít trpělivost. Také nebude zrovna levné auto dostat do původního stavu, takže se snažte najít vůz, který se mu přibližuje co nejvíc. Nekupujte auta s vyměněnými motory, chtějte skutečně jen originál. A pak už nezbývá než čekat do okamžiku, kdy vůz dosáhne věku třiceti let a vy ho budete moci přihlásit jako veterána.

Doporučujeme

Články odjinud