10 relativně levných aut, na jejichž koupi nemůžete prodělat

42 komentářů

vulovic
27. února • 19:16

Já mám jenom tříkolku

Phat
4. ledna • 12:16

Můžete mi najít prosím corrado za 30tis. ? děkuji:-)

Peedee
4. ledna • 13:24
Antiautomat
4. ledna • 11:41

za mna Volvo 740 ;-)

Jan
3. ledna • 14:27

Možná zajímavější volba než BMW 7 s V12 by byla ekvivalentně stará řada 6 s V8. Lze narazit na dobrý kus kolem 4000 euro. Provozní náklady budou asi obdobné, ale kupé je vzhledově atraktivnější.
Toužil-li bych z nějakého důvodu po V12 od mercedesu, možná bych raděj sáhl po SL600 V12 z přelomu osmdesátých a devadesátých let. Fanoušci mercedesů ten motor považují za "overengeneered" a vůz sám o sobě je taková sympatická, hranatá krabice. Již kolem 12000 euro. Levnější varianta by bylo S600 kupé ze stejné doby, které začíná od 4500 euro.
Od mercedesu by ještě mohl být zajímavý E190 Cosworth ale ten už je profláknutý.
Určitě dobrý tip je Alfa Romeo Spider/GTV, zvláště předfaceliftové modely budou z odstupem času získávat hodně na hodnotě.
Pár lidí v diskuzi zmiňovalo další značky, osobně bych klidně vsadil na Saaba, cokliv od 99, přes 900(první generace, samozřejmě) po 9000 a jednou, za hodně douhou dobu i bohužel poslední generace 9.5 budou ceněné auta. U Thesis to bude podobné, ale tam si myslím, že stejně jako u 9.5 ještě nejsme zdaleka na cenovém dnu, od nějž se odrazí.
Porsche 944 je určitě dobrý tip, nicméně tyto vozy už jsou na vzestupu a najít opravdu dobrý kup je čím dál těžší. Z dlouhodobého hlediska by možná stál za zvážení i Boxter první generace a 968. Když už jsme u Porsche, vážně by mě zajímalo jak se budou do budoucna vyvíjet ceny 996.

eLzyx
3. ledna • 10:06

zajímavou investicí můžou být i kultovní autíčka typu 2CV, Brouk, VW T2 (T1 je už nesmyslně drahá). Pokud se udržují v kondici, tak jejich cena také spíše roste.
Překvapivě roste cena i u opomíjených Volvo řad 2xx, 7xx a 9xx. Leckdy se udržovaný kousek prodá dráže, než o 10-15 let mladší model. Stejně tak si svou cenu drží i "R" modely od Volva (neplést s Rdesign)

Jan
3. ledna • 14:34

CV2 nebo Brouk už mi přijdou pro každodení auto jako hodně velká sparta, na druhou stranu třeba Volvo 480 si myslím, že by jednou mohlo být ceněné auto.

Josef
3. ledna • 8:45

Když se s BMW 750i nesvezete tak nepochopíte. A údržba těchto vozů zase tak náročná není. To totiž ještě nebyla auta na pět let...

Andrea Kolaříková
3. ledna • 7:36

Na Honda NSX,CRX a INTEGRA se zapomělo!

Ondra
3. ledna • 9:33

Honda NSX asi nebude zrovna "relativně levná", ne?
:-)

Marwiner
3. ledna • 2:36

"Navíc se říká, že správným automobilovým nadšencem se stanete až tehdy, když si koupíte Alfu Romeo Více."
To se říká jen v Top Gearu. Je to stejná pitomost jako tvrdit, že kdo neměl kapavku nemá rád sex.

Kyle
3. ledna • 2:12

Zapomněli jste na W124. Ideálně v pětikuli nebo cabrio. Blbě se shání, ale při denním leštění něho cena neklesá.

Marwiner
3. ledna • 19:56

Pánové v redakci zapomněli na více aut. Namátkou mně napadá původní SAAB 900. Jeho cena se už odrazila od dna a dnes se pohybuje od 500€ výše. Pořád to není moc a růst je téměř zaručený.

kule
3. ledna • 21:42

500€ a růst je zaručený :-D^
A za jak dlouho bude mít hodnotu 50000€, za 200 let ?

Marwiner
4. ledna • 1:52

Dva tři roky dozadu by jsi ho pořídil už za 200€. Takže cena evidentně roste. Vzhledem k inflaci si troufnu tvrdit, že to bude výrazně dříve (alespoň o padesát let) než za 200 let. ;-)

Martin
2. ledna • 19:20

Údržba 30 let starého dvanáctiválce v BMW bude jistě příjemná záležitost. :-D Možná tak pro nějakého kutila-rentiéra, který bude ochoten trávit dlouhé zimní večery v dílně rozebíráním dvanácti válců. Moc nechápu, proč by hodnota tohoto auta měla nějak významně růst?

Tinuron
3. ledna • 8:46

No a proč by jako někdo rozebíral 12 válců? A jak se válce rozebírají?

Martin
3. ledna • 11:31

Já jsem to myslel obrazně. Dokud dvanáctiválec funguje, je to jistě příjemné svezení. Ale 30 letý dvanáctiválec bude jistě renovaci potřebovat vzhledem k tomu, že ta auta toho mají hodně za sebou, mají obvykle najeto kolem půl milionu km, atd. No zkuste se zeptat v autorizovaném servisu BMW, kolik by chtěli za generálku takového motoru. A kolik stojí náhradní díly. Velký motor vyjímečné auto neudělá. Auto se sběratelskou hodnotou musí být samo o sobě vyjímečné, že jím třeba někdo vyjímečný jezdil, byla to nějaká omezená série, exkluzivní značka sama o sobě, atd.

ujo
2. ledna • 20:25

Protože 12V !!!

Martin
2. ledna • 20:59

A čím je ten dvanáctiválec tak výjimečný? (Kromě ceny údržby :-P)
Toho se bude dle mého názoru právě každý potencionální kupec bát. Pokud to není nějaký super fanda BMW. Celkově si myslím, že to auto bude neprodejné i jako veterán za deset a více let.

Antiautomat
4. ledna • 11:39

Martin: co je to ''potencionál''?

jirka
3. ledna • 11:15

tak ty motoristickej analfabete dvanáctiválec snad už krom bently nebo rolcyho nemá v nabídce nikdo ani jaguar. Dvanáctiválec je nejlepší nejspolehlivější motor s úžasným potenciálem. Sám si šetřím na dvanáctiválec šestilitr jaguar x300 long vezre daimler.

ello
5. ledna • 0:32

No Jirka zeby 12valce boli nejak zvlast bezporuchove sa neda povedat.Ja som fan MB a ani tam by som napr. v model w140 teda nesiel do toho motoru.Pozri si diskusie majitelov BMW s tymto motorom a sam uvidis,ze Martin ma pravdu.A Jag,mam rad tuto znacku,prajem ti stastnu ruku lebo zohnat slusnu x300 v edicii Daimler 12valec nie je jednoduche.

Martin
3. ledna • 11:43

Hm, znám lidi, co ten úžasný dvanácitválec mají. Dokud to jezdí, je to jistě super. Ale jak se začně kazit a nemáte na to patřičné vlastní vybavení a dost peněz na údržbu, tak se vám to líbit přestane. Protože je tam všechno dvanáctkrát. ;-) Takže jenom výměna svíček, zapalovacích cívek, atd. je pěkná rána. A to je jenom začátek. Nejhorší je ta bezradnost, když nevíte, co v tom třeba rachotí. Pokud to bude chtít nějakou repasi válců, pístů, atd., tak už se na to začnete dívat jinak. A pokud musíte na koupi auta za 100 - 150 tisíc Kč šetřit, tak bych do toho nešel vůbec. Ten pocit dvanáctiválce v garáži za to nestojí, když si kvůli tomu budete muset odpírat každodenní potřeby. Tahle auta byla pro lidi, co vůbec neřešili pořizovací cenu nebo provozní náklady, a podle toho jsou stavěná.

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
jiri
3. ledna • 12:24

Ja tech stopade tis dam do roka do kopy. Prijmy mam na to abych to ufinancoval a nahradi dily stejne drahe jak na japonec. Na jaguara takze pohoda.

Fantomas
3. ledna • 13:08

Já odhaduju scénář nějak takhle: Našetříš, koupíš to, nasypeš další ranec do oprav a údržby a mezitím se ti plíživě změní priority, tak to prodáš a budeš rád, když proděláš jen sto tisíc.

jirka
3. ledna • 14:20

pánové nedávno šel třílitr z baráku a jdu opět do vyšší ligy. Když jsem koupil ten třílitr nasypal jsem tam do automatu do opravy 40 tis podvozek 20 tis a nevadilo mi to. Jaga chci a nekoukám na provozní náklady. u toho třílitru byly 5,50 na km a nevadilo mi to . Za rok jsem s ním nalítal 40 tis km. Jag bude tak deset tis km za rok.To nic není. A mám šikovnýho mechanika.
Jaga prostě chci priority kvůli tomu nebudu měnit. Teď čekám rodinu a pak budou příjmy na mě manželku a dítě měsíčně 60 tis čistá. Z toho to ufinancuju v poho. A cena benzínu 27,9 co tankuju je sranda. Já chci kočár chci královskej motor a chci něco co nemá každej. Už se těším na ty závistivé pohledy.

jehovista
3. ledna • 16:11

Jestli spravne pocitam, tak te na provozu to auto vyslo skoro na 20 tisic mesicne. Jako zavistivec nejsem, ale moc se mi nezda, ze by nekdo neco takovyho provozoval jen pro dobrej pocit z jizdy.

Lacomme
3. ledna • 20:22

Ty neznas jirku? On provozoval 20 letého Accorda coupé, přičemž kritizoval spotřeby a spolehlivost moderních turbobenzínů... s nimiž měl jistě bohaté zkušenosti, neboť dle jeho slov s nimi nelze jezdit pod 10l/100km ;-)

jiri
3. ledna • 21:00

Ten accord nebyl spatnej ale uz se setri na lepsi. A ne i nic spatneho na starsim aute pokud funguje dobre a je stale konkurence schopne.

Lacomme
4. ledna • 8:44

Netvrdim ze byl spatny, ono zalezi hlavne na tobe, pac nekdo rad holky, a jiny zase holky :-)PS: Stejne tak neni nic spatneho na modernim turbobenzinu (TSI, TBi), zajdi projet k dealerovi a budes prekvapeny.

Fantomas
3. ledna • 12:52

Nemá to i jiný závity na každým šroubku a matičce?

Fantomas
3. ledna • 13:12

Když jeden šroubek ztratíš/utrhneš, nejde sáhnout do šuplíku pro jinej...
A souvisí s tím i taková blbost, jako naše nářadí, který na to nepasuje, takže i to musíš nakoupit...

trent
3. ledna • 8:07

Stejný smysl nemá ani Tatry 603... A koukněte, za jaké peníze se prodávají. Když už se prodávají. Tady nejde o to koupit auto na denní ježdění, ale koupit v dnešní době levnou raritu.

Martin
3. ledna • 11:14

Tatra je sama o sobě unikát, protože se jednalo v podstatě o malosériové auto pro papaláše v tehdejším východním bloku. Takže má svůj příběh. Navíc třeba zvuk vzduchem chlazeného motoru je také zajímavý. Takže i z hlediska techniky je to rarita. Na Tatře najdete tolik zvláštností, že sběratelskou hodnotu má. Nicméně staré tuctové BMW, které by mělo být vyjímečné jenom velkým komplikovaným motorem, toho pro sběratele mnoho nenabízí. Znám také člověka, co si pořídil dvanáctiválec v domění luxusu a už do toho nasypal spoustu peněz aby fungoval a nemůže se toho ani zbavit. Dvanáctiválec lze opravdu doporučit jenom někomu s vlastní vybavenou dílnou, kdo má čas a peníze věnovat se jeho údržbě. Když se na něm něco pokazí, jenom zjištění příčiny je vzhledem k jeho komplikovanosti úmorná práce. Natožpak oprava.

jenda
2. ledna • 22:17

Je vidět, že asi nechápete podstatu a vyjímečnost těchto aut.

puk123
2. ledna • 17:33

Já bych možná volill hned třicetileté auto, třeba SAAB 99.

eLzyx
3. ledna • 7:47

on i Saab 900 1.generace, ideálně ve verzi turbo bude již ceněný youngtimer, který časem poroste na hodnotě.

jenda
2. ledna • 17:31

ještě bych tam hodil Renault Avantime, vyrobeno málo kusů a současné ceny jdou pomalu nahoru. Jinak ta 205 GTI v původním zachovalém stavu je již rarita a ceny jsou v Evropě od 5000 až 6000 EUR za solidní kousek.

Robinson
2. ledna • 17:37

Z moderny ještě Vel Satis, Thesis a C6. Tam si ale na stoupající ceny budeme muset pár let počkat. Vzhledem k relativní vzácnosti všech ale určitě polezou v budoucnu nahoru.

Martin
2. ledna • 18:27

Vel Satis mít příliš velkou hodnotu nebude. Podobně jako předchozí Safrane. Je to komplikované auto se špatnými motory, nepříliš vysokou kvalitou, vysokou cenou náhradních dílů a v podstatě nenabízí nic výjimečného, proč by to mělo být pro sběratele hodnotné. Ani jako levná ojetina to moc výhodné není, vzhledem k vysokým cenám údržby a provozních nákladů. Podobně je na tom Thesis. Navíc značka Lancia již prakticky skončila, takže bude problém s údržbou a náhradními díly, které budou asi obtížně k sehnání. Snad C6 na tom bude trochu lépe.

eLzyx
3. ledna • 0:39

Safrane může být také zajímavé vozítko k investici, ale pouze ve verzi biturbo.

Doporučujeme

Články odjinud