10 největších svolávacích akcí v dějinách USA

Americký úřad National Highway Traffic Safety Administration (NHTSA) představil žebříček desítky nejrozsáhlejších preventivních svolávacích akcí.

Svá auta z preventivních důvodů do servisů čas od času svolávají všechny automobilky. Důvodem je potenciální riziko nějaké poruchy, jež může být marginální (např. odchlipování varovných nálepek), ale také kardinální a přímo ohrožující bezpečnost silničního provozu. Magazín Automotive News s využitím údajů NHTSA sestavil žebříček těch svolávacích akcí, jež postihly největší počet automobilů.

Život řidiče | Technika | Subaru

Nové Subaru Forester čeká svolávací akce. Mohou za to koberečky

V potaz byla brána data po roce 2000, kdy v USA svolávací akce upravil zákon do podoby známé dodnes. Následuje stručný žebříček, a začněme od konce.

10. General Motors

Rok 2003, 1,8 milionu minivanu, pick-upů a SUV z poloviny devadesátých let

9. Toyota

Rok 2010, 2,2 mil. vozů kvůli podezření na samovolné zrychlování

8. Chrysler

Rok 2004, 2,3 mil. vozidel

7. Toyota

Rok 2012, 2,5 mil. vozů řad Corolla a Camry, spínač spouštění okna mohl způsobit požár

6. Ford

Rok 2007, 3,6 mil. vozů, vadný ovladač tempomatu

5. General Motors

Rok 2004, 3,7 mil. vozů Chevrolet Silverado a Avalanche a GMC Sierra

4. Toyota

Rok 2009, 4,4 mil. vozů v legendárním případu samovolného zrychlování

3. Ford

Rok 2005, 4,5 mil. vozů, různé modely z roku 1994, ovladač tempomatu mohl způsobit požár 

2. Ford

Rok 2009, 4,5 mil. vozů, stejný důvod

1. Ford

Rok 2001, 13 mil. vozů SUV a pick-upů z let 1991 až 2001, legendární problém s pneumatikami Firestone

Ford C-MAX 0
Rok výroby: 2005
Stav: 152 211 km
Cena: 60 000 Kč
Ford C-MAX 0
Rok výroby: 2005
Stav: 144 257 km
Cena: 60 000 Kč
Ford Focus 0
Rok výroby: 2005
Stav: 140 036 km
Cena: 60 000 Kč
Mají sportovní diesely smysl? Odpověď jsme hledali s Golfem GTD

Volkswagen Golf GTD (7AT)

Může být automobil čistokrevným hot-hatchem, i když se pod jeho kapotou ukrývá vznětová pohonná jednotka? Odpověď nejen na tuto otázku jsme hledali během testovacích jízd s omlazeným Volkswagemen Golf GTD.

19.  4.  2017 | Stanislav Kolman | 88 příspěvků
Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Mercedes třídy G je posledním pravověrným offroadovým autem s uzavíratelnými diferenciály a redukcí převodovky. Snaha automobilky Mercedes udržet tento letitý model v nabídce s sebou přináší mnoho ústupků a kompromisů. Výsledek je ale pořád naprosto skvostný!

11.  4.  2017 | Jiří Švamberk | 7 příspěvků
Test ojetiny Volvo V70 III: S pětiválcem nezlobí, ale odborníky potřebujete

Test ojetiny Volvo V70 III: S pětiválcem nezlobí, ale odborníky potřebujete

Ceny nejvíce ojetých kusů Volva V70 proťaly hranici 200 tisíc korun. Jak funguje švédský vůz po letech?

8.  4.  2017 | David Rusol | 15 příspěvků