10 nejúspornějších aut v USA od roku 1984

63 komentářů

expert
10. listopadu • 10:36

a pokud někdo nechápe, že snížení škodlivých emisí CO a NOx a spousty dalších jedů o 80-90% stojí za zvýšení spotřeby (a tedy emisí neškodného CO2) o 5-10%, je buď socka (pak patří do MHD) a nebo "CO2 posedlý pošuk" a pak patří do blázince. Další věc je nárůst hmotnosti, který ale není tak enormní (autor je se svými 50ti % za posledních 10 let úplně mimo), vezmeme-li v úvahu nárůst rozměrů a bezpečnosti - navíc jsou zde patrné značné rozdíly - viz. např. Golf 6 a poslední generace Astry (která je v podstatě bezdůvodně o nějakých 150-200 Kg těžší než ten Golf, resp. než většina konkurence, takže zákazník si může vybrat...).

jj
10. listopadu • 15:21

Hmm...ty jsi asi fakt EXPERT! 1.Fakt věříš tomu, že se emise CO a NOx se snížily u novodobých motorů o 90% , tedy na 10% původní hodnoty? 2. Fakt si myslíš, že komerčně udávaná hodnota emisí podle tebe zcela neškodného CO2 v jednotkách gram/ujetý km je o něčem vypovídající hodnota ? Pak tomu asi vůbec nerozumíš stejně jako většina zákazníků autosalonů a vůbec se tím nemusíš dál trápit a psát tu nesmysly. (Jen teď nevím, jestli seš "socka nebo posedlý pošuk").;-)

Stan
10. listopadu • 0:19

Tak jsem psal tak dlouhej prispevek, ze jsem ho radsi smazal, protoze by to stejne nikdo necet:-D Zaver byl takovej, ze smerujeme do pekny prdele, diky tomu, ze si dobrovolne nicime jediny bohatstvi, ktery jako lidstvo mame - prirodu. Na spotrebu sere pes, jedinym meritkem by mela byt energeticka narocnost vyroby jednoho vozu od nacrtu po likvidaci, a veskera en. narocnost provozu na urcitou vzdalenost.

yutyutyu
10. listopadu • 10:29

snazit se udrzet tuhle planetu v provozuschopnem stavu se vzrustajici populaci a soucasnymi metodami alokace zdroju je nerealne..jedine skutecne (a v dlouhodobem horizontu vyrazne bezpecnejsi) reseni je zacit kolonizovat okolni hroudy kameni ritici se vesmirem

NevericiTomas
12. listopadu • 12:52

Zatim jsme kolonizovali nejakych smesnych 25% tehle planety a uz byste se drali na jine?B-]

Martin
9. listopadu • 20:58

Byl sem fanda hybridu, viz Prius, ale potom sem si přečet par podobných članku ve světe a...
www.osel.cz ...

Mira
9. listopadu • 18:32

Takové články nemají žádné opodstatnění do doby než nebude polovina řidičů jezdit v takových zvěrstvech jako jsou různé SUV a jim podobné klony. Minulý rok vyšel zajímavý test o závislosti spotřeby na různých proměných. Např. rozdíl ve spotřebě mezi ML a klasickým E byl cca. 3 litry. Proč se tyto auta ještě můžou vyrábět to nechápu a už vůbec nechápu kdo si je dobrovolně koupí. Rád bych kdyby mi někdo vysvětlil výhodu těchto "aut". Jedinou "podstatnou" výhodu spatřuji ve vyšším posazu za volantem. A pak už jenom samé nevýhody.

homer
9. listopadu • 23:50

Neni to nádhera kabina jak lodní kontejner?
Není to legrační nedosáhnout na střešní nosič?
Není to adrenalin před každou zatáčkou?
Neni to nadšení nad účtem v servisu?
Neni to zábava obden tankovat?
Kdo by do toho nešel? ;-)

Peterer
9. listopadu • 17:49

Výrobci budou klidně dělat lehčí a díky tomu úspornější auta, dnes jsou schopni ze dne na den snížít hmotnost o 10%,jenže by to zvýšilo jejich cenu a auta by byla ,,hůře'' prodejná, proto si teď nikdo z nich výrazné snížení hmotnosti nedovolí :-( Stačí se podívat třeba na Lamborghini Gallardo LP550-2 Valentino Balboni, kam jsou shopni s hmotností zajít a to je supersport o ohromném výkonu, kde musí být použity asi trochu odolnější součástky než třeba ve zmiňovaných focusech apod, jenže u Lamborghini se moc neřeší cena.... Docela by mě zajímalo, kam by například mohla klesnout hmotnost Octavie při použití nejmodernějších materiálu...na 850, 900kg?

kamil
10. listopadu • 12:43

Neplatí to vždy. Stačí srovnat Gallardo a jeho dvojče Audi R8. Stojí téměř stejně, ale Gallardo je tuším o nějakých 200kg lehčí (teď si tím údajem nejsem úplně jistý). Ale při těch cenách se to ztratí :-)

R
9. listopadu • 17:45

Clanek je zajimavy, ale s vyslednym stanoviskem autoru si dovolim nesouhlasit - pokud jde o spotrebu, podivejte se na tenhle link:www.destatis.de ... Je to dokument vydany nemeckym statistickym uradem a ukazuje, jak se zmenila v Nemecku za poslednich 10 let spotreba (prodane mnozstvi paliva, ne papirove ukazatele vyrobcu) pohonnych hmot, takze vzorek vice nez dostatecny. Celkove se spotreba osobnich vozu s benzinovymi motory snizila v prumeru z 8,5 na 8,0 litru/100 kilometru. Koho zajima jak k tomu dosli, muzete prostudovat jejich web, da se tam najit skoro cokoliv. Pokud jde o dalsi ekologicke aspekty - ano auta jsou tezsi, ale take vetsi. Takze bych srovnaval spis Golf II a dnesni Polo, nez dnesni Golf. Krome toho se rado zapomina, ze dnesni auta spotrebuji napriklad take mene maziv (vzpominate si jeste na interval vymeny oleje 7500 - 10 000 km, pripadne na jare a na podzim?), spoustu komponent vydrzi dele (kolik drive vydrzela baterie?), maji mensi naroky na udrzbu celkove a jsou schopny najet bez velkych oprav podstatne vic kilometru (vzpomenme pri kolika km se delala GO motoru u hundrtky, ze ano), to usetri dalsi energii, praci i ruzne dalsi chemicke produkty. Nemluve o pouzivani energeticky ucinnejsich technologii pri vyrobe. Pokud jde o bezpecnost - menila se kriteria jejiho hodnoceni, aktivni systemy neco vazi, ale presto prinasi vyznamne vyhody (kdo rozumny by dnes chtel nove auto bez ABS, airbagu atd) a krome toho fyzika nejde obejit - pokud lidske telo snese nejake maximalni hodnoty zpomaleni, tak holt musi byt auto vetsi kvuli deformacnim zonam bez ohledu na pouzite materialy. Mimochodem, podivejte se schvalne na web EuroNCAP, co muze znamat 4 hvezdy v hodnoceni, napriklad u toho Megana.

JirkaK
9. listopadu • 19:25

Nebudeme se bavit o hundrtkách, to byla celonárodní ostuda technicky na úrovni padesátých let a nejhorší auto v Evropě hned po Záporožci.
Pokud jde o spolehlivost, ta byla dlouhodobě nejvyšší u aut z přelomu 80. a 90. let, tedy pokud se budeme bavit o renomovaných, především německých výrobcích - prvních 250 tkm jen výměny oleje a drobný servis, po 250 tkm rozvodový řetěz, tlumiče a repase přední nápravy, a dalších 250 tisíc. Kdyby chtěl před dvaceti lety na západě prodávat auto, jaké se běžně vyrábí dnes - v šedesáti repas přední nápravy, v osmdesáti DPF, ve stodvaceti zakuká turbo, ve sto padesáti vstřiky, do toho znova přední náprava, mezitím každých 80 tisíc rozvody i s vodní pumpou a vysypaný dvojhmoťák- no to by tedy dopadl. Z Fordu měl tehdy každý akorát srandu, že vyrábí auta aby měl komu prodávat náhradní díly. No a dneska to tak dělají všichni.

Honza
9. listopadu • 18:38

A můžete vysvětlit proč ta vaše statistika nerespektuje realitu spotřeby?

R
9. listopadu • 19:05

A co je ta Vase "realita spotreby"? Spotreba ktere dosahujte Vy? Nebo Vasi znami? Co je vic vypovydajici, nez statistika tohoto typu? Muzeme se do nekonecna hadat, komu kolik jeho auto spotrebuje, kolik auta jeho znamych atd.. Na tom linku vidite spotrebu zhruba 30ti milionu aut...

Honza
10. listopadu • 16:11

Realita je taková , že se nemusím schovávat za statistiku.Takže vezmu nerozbité auto změřím si to. Do pěti místního nového úsporného auta s motorem benzínovým 1,2l naložím, čtyři průměrné dospělé, pojedu s nima rychlostí 130km/h po dálnici z bodu A do bodu B , z toho si spočtu reálnou spotřebu x L / 100km. Pak vezmu jedno hnusné staré neekologické pěti místního vozidlo s motorem 1,5l naložím, čtyři průměrné dospělé, pojedu snima rychlostí 130km/h po dálnici z bodu A do bodu B , z toho si spočtu reálnou spotřebu y L / 100km. V ideálním případě proti sově postavit dvě různé generace. Focus vs Focus , Golf vs Golf , Scirocco vs Scirocco. Almera proti Almeře.
Ikdyž bude foukat stejně vítr, ikdyž budou mít správně nafoukané kola, bude mít ten novější horší spotřebu nebo stejnou spotřebu jako to staré. A reálné hodnoty z normálního používání budou vyšší než tabulkové udávané výrobce. Tedy by bylo dobré dost jasně udat za jakých podmínek takové spotřeby bude moci majitel ( kupce ) dosáhnout
Těch tabulkových se dosahuje jen tehdy pokud vozidlo není skoro zatěžováno , nebo se uplatňuje styl ekonomického plazení. V návodech na ekonomickou jízdu jsem se dočetl takové věci z zvěrstva jako z receptáře Lakomé Barky. Vyndat povinnou výbavu tedy i rezervu , nemít plnou nádrž... ...ejhle ono to je zase o hmotnosti to je náhoda.

R
11. listopadu • 9:07

Tady nejde o nejake schovavani za statistiku - tady jde o to, ze 30 milionu osobnich aut v nemecku spotrebovava celkove mene paliva - mena paliva se proste prodava. Pocita se to kazdy rok zvlast, takze rostouci pocet dieselu se v tom neprojevuje Podil dalnic, silnic, mest take konstantni. Jak by to bylo mozne, pokud by mela nova auta stale vyssi realne spotreby?
Takovato statistika ma skutecnou vypovidajici hodnotu.

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
Honza
11. listopadu • 15:26

Ano schováváte, protože místo toho aby jste vysvětlil, se furt odvolavate na statistiku. Víte že nám klesla úmrtnost ze dne na den při dopravních nehodách? Papírově díky tomu, že se přestalo počítat to že účastník nehody umře za 48 ( 24?) hodin od nehody? Takhle se dělají příznivé statistiky, protože je jen účelová interpretace čísel.Snížení spotřeby bylo pro úbytek vozů jisté kategorie. V souvislosti se šrotovným, nebo ekologickou daní , či tomu co je analogie našemu povinnému ručení by jste se divil co a kolik toho měli v Německu nasyslené.
Tedy starý vůz se spatnou spotřebou nenahradilo, nové auto se stejným motorem a velikostí se spotřebou menší, ale žádné, nebo nenší.
Takže místo Mercedesu 2,5 automat se spotřebou 12/100 dotyčný nekoupil nic , nebo něco s 1,2 a spotřebou třeba i 8. Haleluja pozitivní statistika je na světě.
Protože nezohledňuje použitelnost a využití auta. Tedy za jaké náklady dopraví osoby a náklad z místa A do B při nějaké normální rychlosti.

R
13. listopadu • 11:28

Podival jsete se na ten link? Asi ne...tak tedy pro Vas.
1) Jedna se o obdobi 2000-2008, tedy pred srotovnym.
2) Je tu zohledneno mnozstvi prodaneho benzinu a pocet najetych kilometru (jak se daji zjistit? - treba zaznamenanim stavu tachometru pri TK) - takze je jedno, jestli nekdo ma nebo nema ve stodole nepouzivany Mercedes 2,5 automat a jezdi Twingem... Podivejte se, ze mezi lety 2006 a 2007 ubylo skokove asi 4,5 milionu aut s benzinovym motorem, ale na celkove spotrebe benzinu i spotrebe na 100 km se to neprojevuje.
3) Statistika tedy nerika, ze novy Focus ma v rukou Franze Mustermanna mensi spotrebu nez stary Escort - rika, ze cely park aut se zazehovymi motory v Nemecku (tedy temer vyhradne soukromymi) dosahuje nizsi spotreby jednoho auta na 100 km. Vzhledem k tomu, ze jde o obdobi hospodarskeho rustu a jinak stabilnich pomeru (tedy i skladby aut), tak se toho asi tezko dosahlo tim, ze by vsichni zacali jezdit v mensich autech a pomaleji. Jedine vysvetleni je zkratka nizsi spotreba novych aut.
4) Ze Vam a rade dalsich diskuteru novejsi auto "vic zere" nemusi byt vubec tim autem - u spousty ridicu se ukaze ze vlastne zacali jezdit rychleji (ono to fakt jede, kopec nekopec tak tam namackam tempomat), ze jezdi vic po dalnici (konecne ji ortevreli az do...), koupili si vlastne vetsi auto (Golf II - Golf VI), nebo proste kecaj protoze maji deravou pamet. Kupodivu existuji i opacne priklady...

Honza
17. listopadu • 20:18

Ježiš Vy blbě okecáváte.1) Nemluvil jsem o šrotovém, ale o výkladu statistiky a tom že jaksi no nezohledňuje jednotlivé třídy vozů a příčiny změny. Přihlášení, pojistné , emisní zony v DE jeto jaksi jinak než u nás.2) Celkové snížení spotřeby právě může být jen v tom, že ubylo nějaké skupiny vozů která měla nějakou průměrnou spotřebu a bylo to nahrazeno jinou.3) Dostáváte se do defenzivy, když najednou připouštíte, že ono novější nemusí mít vždy... ano v DE docházelo ke změně vozového parku v několika vlnách jak už jsem psal výše přihlášení, pojistné , emisní zony, atd... je tam jiné.4) Hrozně rád bych některýma novýma autama jezdil rychleji jenže ono to nejde. Ten motor jaksi nemá výkon protože je dusený jen proto aby splňoval nějaké tabulkové alibi a musí táhnout tělo EUROencapového mastodonta, protože kdo nezdí v xxx hvězdičkovém autě tak přeci 100%ně umře. Hloupé opičky přece nevědí co všech hvězdičky znamenají.Nikde nezohledňuje, že v současné lowendu v nižší až střední třídě 1,2 motorů ( Fabka, Polo, Fiesta, 206, G Punto, C3 atd....) mají na hmotnost a výkon je spotřebu příšernou. A ty stará auta ze kterých se dělají morálně horší měli v poměru hmotnost\výkon menší spotřebu.Většina tělech propagand, jako ta Vaše vyzní tak trochu v duchu ....Hlavně ututlat reálné vlastnosti, v EU budou spokojeně chrochtat jak to splňuje tabulky. A co trochu zalobujeme a ty stará auta sešrotuje a pak si snad nikdo nevzpomene jak ve srovnání snima ta nová jsou hrozná. Hlavně že grafy a statistiky budou vypadat hezky.....

Jarda
9. listopadu • 17:37

v americkem zebricku je 80% aut japonskych ;-)

Pepa
9. listopadu • 16:35

Auta co žerou skoro 6 litrů to není žádná úspora. Za 6 a mnohdy pod šest se umím v průměru dostat skoro s každou škodovkou do roku 1994 ve které jsem seděl s motory od 1,3 MPI po 1,9i.
To není podle mně nic výjímečného.
Teprve auta co žerou pod 4 litry a mají motor co trochu jede to už stojí za zmínku. ;-)

smudla
9. listopadu • 16:04

kolik lidi dnes jezdi ve starych autech s horsi bezpecnosti? stale dost. ja osobne jsem mel drive obycejnou feldu a i presto ze neni tak bezpecna jako moje soucasna octavie, nevadilo mi to. snazil jsem se jezdit bezpecne a predvidave a za celych 5 let jsem neboural ani jednou. tudiz jsem nemusel zadnou bezpecnost resit a nevnimal jsem ji tehdy, nevnimam ji ani dnes. auta jsou tezsi o airbagy, ruzne protiskluzove/smykove systemy apod. a nemam pocit ze bych je dnes nejak vyuzil. pravdou je ze to do me muze nekdo napalit a pak se budu za bezpecny auto modlit. ale kdyby lidi nejezdili jako dobytci a v autoskolach se radne ucilo, nebylo by to ani treba. avsak je to vyvoj a ten se neda zastavit. dalsi veci proc jsou auta tezka jsou veci jako masivnejsi vyplne dveri, palubovky, autoradia s navigaci, vsemozny lampicky vsude mozne po aute, vic plechu, i sedacky jsou tezsi a naslo by se toho hafo. v aute je vsemozne ridicich jednotek na vse mozny. je fakt ze RJ moc nevazi ale kdyz se jich par nakupi a k nim patrici aktivni cleny (nataceci svetlomety, parking, ztmavovaci zrcatka, autoradia, el. okna zrcatka apod.) je to ve vysledku znat. je pravdou ze to prispiva k bezpecnosti a pro nektere lidi i k "dulezitemu" komfortu, ale zamyslete se. driv se bez toho clovek obesel a ani dnes nekteri ridici nemaji tu moznost to mit a netrapi je to. skoda ze se nad tim nezamysleli i vyrobci. i kdyz tem jde hlavne o penize

Tycoon
9. listopadu • 15:19

... to jsou hlavní důvody vyšší spotřeby. Hmotnost je jasná, větší rozměry znamenají vyšší odpor vzduchu při konstatním koeficientu odporu a přísné emisní limity nutí výrobce "ucpávat" výfuk katalyzátory, filtry atd.

JirkaK
9. listopadu • 14:13

Další otázka je, proč se změnila metodika měření spotřeby. Oficiálním důvodem prý bylo přiblížení spotřeby realitě - ale kde je ta realita, když auta běžně vykazují kombinovanou spotřebu při laboratorním testu třeba o 2 -3 litry na 100 km nižší než potom na silnici. Co s tím rozdílem? No nic, prostě tam je a hotovo. Kdyby zůstala stará metodika měření při ustálené rychlosti 90/120 km/h, nebyl by problémnapř. na dálnici skutečnou spotřebu auta zkontrolovat.
Dobrý den pane výrobce, vy jste mi tvrdil, tady je to v prospektu, že auto má při ustálené 120 km rychlosti spotřebu 6.2 litru.Já najel včera 300 km po dálnici, držel jsem těch 120, jak to že mi to bere osm????? Opravte to prosím, ano je to reklamace. :-D
To si myslím že byl pravý důvod pro změnu metodiky - neprokazatelnost. A hlavně celá tahle metodika i s měřením CO2 je jeden veliký humbuk a podvod.

Honza Sz (szantus)
9. listopadu • 9:59

Je zajímavé, že se pořád mluví o ekologii, ale skoro nikdo nezohledňuje dopady výroby nového vozu - určitě na planetě zanechá větší následky energie vynaložená při výrobě nového vozu, než provoz staršího vozu...Akorát, že nám konzum velí pořád kupovat nové věci ( a bohužel neplatí pravidlo novější = kvalitnější )

Honza
9. listopadu • 9:47

Tohle neplatí jen pro USA tahle devoluce je i v Evropě. Jak to už někdo mínil "starý" Focus , Reaulti , Mazdy , Citróni, ale i stará Audi 80 a 100, nebo starší Golf či UNO. O Mazdách 323 nemluvě.Pamatuji si komedii jak kolega potřeboval hodit do servisu. Kolega něco vyjednával, já sem postával venku u své šikmookého vozu, když se tu ke mně při přitočil jeden frykulýn z perzonálu. A jestli neuvažuji o novým autu. Pravděpodobně čekal, že budu dělat hérečku, ale řek sem, že jo a co teda nabídne. 1,6 v benzínu, stejně velkého, se spotřebou 6,5.... ...že prej se musí zeptat kolegy a zmizel. Ani to nemusel zkoušet s polovičním kufrem jejich "lepší" auta začínají na 7,5L/100.Jenže co si koupit nového, když je to horší než staré ?

Milda
9. listopadu • 12:02

Určitě, tento americký výsledek je jen dokladem stejného evropského vývoje, o tom tu asi nikdo nepochybuje. Tvoje poslední věta mi mluví z duše - chci nové auto, mám na něj, ale jaké si koupím, když zkušenost s čímkoli mě ve srovnání se starší generací akorát zklame?

Tvardel
9. listopadu • 9:16

Vážení podívejte se do tabulek jak jsou dnešní auta obrovské. Myslím si, že nabudu daleko od pravdy když řeknu, že nová Fiesta ja min. stejně velká jako poslední Escort nebo A4 je větší jako Superb. Někdy je zajímavé sledovat dvě stejné auta na parkovišti. Např. postavit vedle sebe novou a starou Fiestu a to bude vypadat, že ta stará je jen přívěšek na klíče.
A popravdě když chceme v autech různé pípáky, čidla, serva, výztuže atd. tak to musí něco vážit. Jo a ještě vozit min. 600 litrů v prázdném kufru, protože auto přece dělá velikost kufru ne? V Čechách...

Tycoon
9. listopadu • 15:23

Stačí se podívat třeba na VW ... poslední generace pola je větší než první generace golfu, poslední generace golfu je větší než první generace passatu.

Milda
9. listopadu • 11:54

Jenže je právě otázka, jestli tak velká auta potřebujeme, zvlášť když jsou tak velká jen zevnitř. Zrovna A4 je skvělý příklad - zvenku je ohromná, ale uvnitř? Je v ní místa méně než v Mondeu první generace...

Honza
9. listopadu • 9:52

Jenže vnitříní prostor se počítá na litry, takže papírově se vám tam vejde jeden barel nafty. Prakticky tam bohužel na šířku ani na dýlku nemusel ani vejít složený kočárek. Protože to je věc o nějakých rozměrech a tu tam "nenalijete"

Stan
9. listopadu • 23:05

To je snad jasný kazdymu, jak jinak bys chtel udavat objem?:-D

antizelený smrťák
9. listopadu • 8:59

Stačí si vzpomenout na testy Roomsteru, který si dělal zálusk na slušné hodnocení a pak jedna špatná příčka přefikla napájení a kabely alektroniky a test dopadl dost nelichotivě. Samozřejmě to opravili a teď je to lepší,??? Neopravili :-D Pouze upravili následky.

Fireman
9. listopadu • 8:33

Možná by stálo za to upozornit i na fakt, že existují auta co podle katalogů prodejců dokaží jet se spotřebou směšně nízkou a přitom třeba zrychlení z 0 na 100km/h mají za relativně slušný čas. Člověk by si tedy řekl, že to je skvělé auto, ale pravda je taková, že ta zázračná spotřeba je v reálném provozu téměř nedosažitelná a naopak ty dynamické jízdní vlastnosti dosažitelné jsou, ale spotřebu zvednou na takovou úroveň že jiné "běžnější auto" při podobmém zrychlení třeba s větším motorem nepotřebuje tolik šlapat na plyn a spotřebuje tak méně paliva.
Určitě mi ne jeden z vás dá zapravdu že třeba 1.9 umí být úspornější než 1.4 nebo 1.6 a to zvlášť když ji naložíte a pak ještě pospícháte...

Milda
9. listopadu • 12:00

Tohle je pravda, ale v právě v kontextu s tímto vyniká absurdita té Top 10. Protože dnešní auta jsou dělaná tak, aby bez ohledu na maximální výkon byla schopná úsporné jízdy při testu normované spotřeby. To je jediný pozitivní efekt downsizingu, můžeš mít 200 koní, ale pokud jich nevyužiješ, má to spotřebu jako 1,4. Ale i přesto jsou pořád v Top 10 auta, která nemají downsizované motory, ani jinak nejsou optimalizovaná pro nízkou spotřebu, prostě jsou taková přirozeně.Další věcí je, že pokud z toho downsizovaného motoru začneš tahat těch 200 koní, spotřeba je mnohem vyšší než u objemnějšího dvoustekoňového motoru. Je to podle mě celé smutné....

Honza
9. listopadu • 8:47

Ale je to i opačně. Mno protěžovaných motorů 1,2L benzín má při běžném používaní spotřebu horší než právě 1,4 až 1,6 benzín.

Martin Vlček
9. listopadu • 12:31

Hele, já jsem jezdil s Yarisem 1.gen. 1,0 50 kW když se jezdilo podle vyrovnaně, což neznamená pomalu tak byla spotřeba kolem 5l a když jsem to ždímal do omezovače, tak 10-12l
Mazda 2 1.gen. 1,25 55 kW spotřeba při vyrovnané jízdě cca 6l, když jsem jí ždímal do omezovače, tak cca do 15l
RAV4 2. gen. 2,0 D-4D 85 kW, 5 rychlostí, cca 1550kg, při vyrovnané jízdě cca 6l, při sportovní 8l, na dálnici při 200km/h cca 11l
RAV4 3. gen. 2,2 D-4D 100 kW, 6 rychlostí, cca 1780kg při vyrovnané jízdě cca 7l, při sportovní 9l, na dálnici při 200km/h cca 16lVšimněte si rozdílu mezi RAV4 2. a 3. generace

Arnie J
10. listopadu • 20:35

RAV4 s 85kW jela určitě 200km/h :) těch 11 litrů nechám bez komentáře

Martin Vlček
10. listopadu • 23:58

No tak si tomu nevěř, ale já a jeden kámoš víme svý...
Ono když ten diesel má zajmavou výkonovou křivku, tak se to z něj dá v pohodě dostat.

Minney
9. listopadu • 6:13

Je to tak, auta za posledních 10 let strašně ztěžkla a nepřineslo to vůbec nic krom problémů. Dnes si hrajeme na ekology, ve skutečnosti ale spotřebováváme více zdrojů při výrobě i při využití. Skutečná efektivita je pryč...

s
9. listopadu • 6:46

bezpecnost ;-)
Podivej se na crash test stejnych aut z 90.let a ze dneska

Audipetr
9. listopadu • 7:11

tenhle nesmysl mas ale poprenej primo v clanku. konkretne autor zminuje tohle www.euroncap.com ... to auto ma psanou pohotovostku 1.021 kg a presto ma ctyri hvezdy. co ma dneska vic? no skoro nic, pata hvezda uz se dava stejne jen za esp, siganilizaci nezapnutejch pasu atp. urcite teda neni pravda, ze by neslo udelat auto lehky a pasivne bezpecny, nad timhle vysledkem by ani dneska nikdo neohrnul nos.na jinou debatu k tomu je, o kolik je auto s 30% kilama navic bezpecnejsi aktivne...

rewerz
9. listopadu • 15:56

Postavme auto z 90tych rokov proti autu z roku 2009-2010 s rovnakym hodnotenim a uvidime kto dopadne lepsie :)

Fireman
9. listopadu • 8:18

To je ale ne příliš pravdivá argumentace... 4 hvězdy v 90. letech zdaleka nejsou to co 4 hvězdy dnes. Dříve se 5. hvězda udělovala za to, když posádka s testu vyvázla bez zranění, nebo bez hrozících vážnějších zranění. Dnes je tohle podmínka pro 4 hvězdy. Takže ono auto by dnes asi dostalo tak 3 hvězdičky a to by už není kdo ví jaká sláva. Zrovna pravidlo o 5. hvězdě se měnilo snad začátkem tohoto roku (jistě mě někdo dokáže opravit), takže nelze srovnávat testy před 20 lety a dnes.Nicméně i tak si myslím, že hmotnost aut nemusí mít přímo vliv na jejich bezpečnost a myslím, že je reálně možné udělat bezpečné a současně lehké auto. Na druhou stranu si myslím, že co se týká pasivní bezpečnosti, tak se v automobilkách vydávají cestou "příčka navíc neškodí" a raději tam přidají nějakou příčku, než aby dalších 100 hodin laborovali v počítači simulace, jak dosáhnout vyšší bezpečnosti se stejnou hmotností.
Ale největší trend asi je přenášet bezpečnost na stranu elektroniky a vůbec aktivních bezpečnostních prvků, což se přiznávám, mě trošku děsí. Stačí si vzpomenout na testy Roomsteru, který si dělal zálusk na slušné hodnocení a pak jedna špatná příčka přefikla napájení a kabely alektroniky a test dopadl dost nelichotivě. Samozřejmě to opravili a teď je to lepší, ale třeba řada aut, tohle "štěstí" na selhání při Crashtestu nemělo a tak možná dnes jezdí spousta aut které mají 4 nebo 5 hvězd, ale přitom se může stát, že jejich elektronika při nárazu selže a oněch 50km/h může být špatné.
Na druhou stranu pořád je to o tom, že výrobci se snaží deformační zónu postavit tak, aby samotná část pro pasažéry nedošla k újmě. U některých aut tak při 50km/h ani nepraskne čelní sklo a to je jistě dobrý výsledek.

Milda
9. listopadu • 11:55

Podle mě je to právě naopak. Dříve se dávaly body resp. hvězdy jen za eliminaci následků nárazu. Dnes je dostaneš za pípáky pásů, stabilizaci a další věci, které na pasivní bezpečnost nemají vůbec žádný vliv.

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
Fireman
12. listopadu • 16:19

ale ne jen za ně... pokud auto dopadne blbě v testech, dostane tak málo bodů, že mu nějaký pípák rozhodně nepomůže. Prostě dnes jsou testy (pochopitelně) přísnější.

Jaroslav Sindel
9. listopadu • 7:39

Presne tak, jiny priklad je treba Ford Focus. Mel jsem obe dosavadni generace a po koupi te druhe jsem se nestacil divit. Pribylo asi 20 procent hmotnosti, prodlouzily se prevody, auto znatelne hur jede, ma pritom vyssi spotrebu. Pasivni bezpecnost neni dle testu vyznamne jina, aktivni vnimam jako horsi a snad krom lepsich materialu v interieru a nizsiho aerodynamickeho hluku jsem si zadnych podstatnych zmen nevsiml. Kdyby mi dnes nekdo nabidl novy prvni Focus, koupim ho, druhy uz nechci a treti nebudu chtit tim tuplem. Vyvoj na trhu je opravdu zvraceny a do puntiku souhlasim s tim, ze nebere ohledy na potreby zakazniku, ale snazi se vejit hlavne do mantinelu vymezenych vsemoznymi regulacemi.

nekdo
9. listopadu • 6:01

Klíčem je hmotnost. Už i mezi současnými auty a auty z roku 1995 je viditelný rozdíl v hmotnosti, což je základní činitel utvářející spotřebu.

Minney
9. listopadu • 6:20

Přesně tak. Otázkou ale je, co jsme za to zvýšení hmotnosti dostali. Naprosto souhlasím s tím, že nic příjemného... Já to nechci, ale dnes na trhu neexistuje žádné opravdu lehké auto prakticky jakékoli třídy, přitom vyrobit by šlo i za současných regulací. Tohle nechápu.

Jaroslav Sindel
9. listopadu • 7:32

Ano, klidne bych si koupil trba Focus prvni generace. Mel vsechno co potrebuji a pritom v beznych motorizacich hmotnost mezi 1000 a 1100 kily, novy Focus je akorat tezsi. Takove auto ale dnes nikdo nenabizi.

xyz
9. listopadu • 3:30

zkuste si postavit některý z těch zázraků z osmdesátých let a zkuste porovnat emise s nějakým moderním autem - a tím rozborem nemyslím množství CO2, ale spíš těch ostatních složek...

Jaroslav Sindel
9. listopadu • 7:28

Tento clanek je o spotrebe, nikoli o emisich. Dosahnout nizke spotreby a nizkych emisi neni problem, ba naopak to pujde tim snaz. Tuto poznamku tedy hodnotim jako nemistnou a zbytecnou.

Tycoon
9. listopadu • 15:21

Nízké emise a nízká spotřeba jdou proti sobě. Když chcete snížit emise, musíte výfukový systém "ucpat" katalyzátorem, někdy také filtrem, tím se zvýší odpor ve výfuku a sníží se účinnost motoru.

Minney
9. listopadu • 6:17

Emise CO2 budou mimochodem dnes vyšší, protože ty se odvíjejí jen od spotřeby a o ničem jiném než CO2 se dnes nemění.Jinak ostatní emise šly dolů, ale myslíš, že třeba od Hondy z roku 95 o tolik? Já tedy ne. Navíc platí co je napsáno v článku, my si tu na něco hrajeme a mezitím se v Číně prodá násobek aut, která mají emise vyšší.Nicméně problélm nejsou emise, ale spotřeba. A ta vzrostla kvůli kilům, viz další vlákna...

Haya
9. listopadu • 20:34

blbé kecy skoro všechB-] rozvíjející se trhy jako Čína, Indie, Brazílie dnes dělají potažmo budou brzy dělat většinu všeho svinstva na této zemi. A my v Evropě nejen v diskuzích tohoto typu tady jen kvákáme, kvákáme, kvákámeB-] no protože proč?:-O

kamil
9. listopadu • 6:43

V roce 1995 platila norma Euro 1 a když to srovnám s Euro 5, tak emise CO (neplést si s CO2) klesli o cca 63% (2,72 vs 1,00) a emise HC+Nox (0,97 vs 0,075+0,06) klesli o cca 86%.

JirkaK
9. listopadu • 14:23

Možná by bylo zajímavé změřit skutečné hodnoty emisí auta např. s Euro 1 a Euro 5. Jedna věc jsou limity dané normou, druhá věc je že u aut s Euro 1, pokud jsou aspoň trochu v pořádku, jsou někdy skutečné hodnoty třeba na 20 - 30% povolených limitů. On ten skutečný rozdíl mezi benzínovými auty z půlky 90 let a dnešními zase tak moc velký nebude. A o dieselech radši nemluvím, Trabanti jsou proti nim navonění frajeři.

Audipetr
9. listopadu • 7:00

asi jste si hosi nevsimli, ze tenhle clanek neni o emisich, ale o spotrebe. emise jsou tam zmineny jako jeden z duvodu, proc auta hur jedou (coz je fakt), ale na spotrebu to moc velkej vliv nema. maximalne tim ze na to musis vic slapat to vic zere :-)jinak je to ale o kilech a tam naprosto souhlasim, ze to slo do extremu i kdyz se po funkcni strance nic az tak velkyho nestalo. je mi uz dost pres 30, v devadesatych letech jsem prozil podstatnou cast svyho autozivota a nemel jsem a ani dneska nemam pocit, ze bych mel zasadne horsi auta nez dneska v jakymkoli smeru, pritom byly o desitky procent lehci. stacil dvoulitr se 150 konma a s dynamikou problem nebyl.urcite neni problem delat auta lehky, usporny a pritom plnici soucasny emisni limity. takze emisema bych tady vubec neargumentoval.

kamil
9. listopadu • 13:00

Já si toho všiml, já jen reagoval na to srovnání emisí v roce 1995 a dnes.

DaewooMaster
9. listopadu • 11:56

Já si zase všiml, že jsou tam nacpaný i hybridy, ale u nich se jaksi zcela ignoruje spotřeba elektřiny, jakoby snad akumulátory a elektřina vůbec nic nestála... Tudíž porovnávání nesrovnatelného a vítězem by tímhle stylem "hodnocení" bylo i šlapací auto, kde by byl nějaký spalovací motor (třeba na pohon stěračů).

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
kamil
9. listopadu • 13:01

Ty hybridy dobíjí baterky při brždění nebo při chodu spalovacího motoru, což se odrazí na spotřebě. Tohle nejsou pug-in hybridy dobíjející se ze zásuvky ;-)

Toper
9. listopadu • 19:28

Spíš chtěl ukázat na to, že i Akumulátor se musí vyrobit v nějaké fabrice. A zrovna výroba s těžkými kovy není nikterak ekologická.

kamil
10. listopadu • 12:37

Mluvil o spotřebě elektřiny v souvislosti se spotřebou. Kdyby se do toho počítali i výrobní náklady, tak nejhůř dopadnou auta typ Mercedes S, Lexus LS, BMW 7 a další :-)

Doporučujeme

Články odjinud