10 nejlepších motorů roku podle Ward's: Jak to vidí Američané

Americký magazín Ward's Auto každoročně sestavuje žebříček nejlepších motorů roku. Tomu aktuálnímu dominují přeplňované agregáty.

Osmička redaktorů vybrala finalisty ze 44 nominovaných. Osm agregátů má přímý vstřik a tři jsou turbodiesely. Z loňského pořadí se letos do konečné desítky dostaly pouze dva! Za rok 2013 se tam objevilo pět čtyřválců, aktuálně také jen dva. Výsledky vyhlásil magazín Wards’s Auto oficiálně bez pořadí. 

Nominované jednotky se musí začít v USA prodávat nejpozději v prvním čtvrtletí příštího roku, aby mohly být vybrány. U všech byl hodnocen výkon, točivý moment, spotřeba a charakteristika chodu. Auto také nesmí stát více než 60 tisíc dolarů (1,21 milionu korun), což splňuje i Chevrolet Corvette.

Aktuální ročník je dvacátý v pořadí, takže anketa má delší historii než například evropský Motor roku (Engine Of The Year). Ceny všem vítězům budou předány 15. ledna na autosalonu v Detroitu.

10. Volkswagen 1.8 TSI EA888 (Jetta)

Přeplňovaný řadový čtyřválec Volkswagenu s rozvodem DOHC, který se montuje mimo jiné do v USA oblíbeného sedanu Jetta, je hodně úsporný. Vždyť v kombinaci v testu spálil 7,8 l benzinu na 100 km, na dálnici dle oficiálních čísel EPA pak jen 6,5 l. Za mořem je také Jetta vůbec nejlevnějším modelem výrobce z Wolfsburgu.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Americká Jetta a motor 1.8 TSI, který známe i z evropských modelů skupiny VW

Připomeňme, že v USA má VW továrnu ve městě Chattanooga (Tennessee). Lidé z Ward's se rozplývali i nad šestistupňovým automatem Tiptronic, který s usedlým sedanem celkem slušně ve sportovním režimu cvičí. Motor pochází z nové řady EA888.

Pokračujte na další kapitolu:

Předchozí KAPITOLY Následující
Volkswagen Golf 0
Rok výroby: 2009
Stav: 164 424 km
Cena: 115 000 Kč
Volkswagen Passat 0
Rok výroby: 2004
Stav: 187 213 km
Cena: 60 000 Kč
Volkswagen Golf 1.9
Rok výroby: 2009
Stav: 148 254 km
Cena: 115 000 Kč
Test Evropského auta roku. 5 důvodů, proč si Peugeot 3008 titul zaslouží

Test Evropského auta roku. 5 důvodů, proč si Peugeot 3008 titul zaslouží

Je to jen pár dní, co si Peugeot 3008 vysloužil ocenění za nejlepší evropské auto tohoto roku. My jsme měli možnost jej vyzkoušet a přinášíme pětici důvodů, proč francouzská automobilka za svůj výtvor získala titul zaslouženě. Našli jsme ale i nedostatky.

včera | Stanislav Kolman | 38 příspěvků
Test Škody Octavia po faceliftu s motorem 1,8 TSI. K RS chybí jen kousek

Test Škody Octavia po faceliftu s motorem 1,8 TSI. K RS chybí jen kousek

Octavia se zážehovou osmanáctistovkou nepatří mezi ty úplně nejvyhledávanější motorizace, ovšem její kultivovanost, chuť po otáčkách a solidní spotřeba paliva z ní činí černého koně modelové řady. Svezli jsme se verzí liftback s převodovkou DSG a pohonem předních kol.

20.  3.  2017 | Jiří Švamberk | 38 příspěvků
Test Dacie Duster: 5 věcí, které byste měli vědět o nejprodávanějším SUV v ČR

Test Dacie Duster: 5 věcí, které byste měli vědět o nejprodávanějším SUV v ČR

Proč je tak úspěšná? Ptáme se při testování Dacie Duster, která je na trhu již sedmým rokem, ovšem stále v kondici.

15.  3.  2017 | Milan Lažanský | 59 příspěvků