10 nejlepších motorů roku podle Ward's: Jak to vidí Američané

Americký magazín Ward's Auto každoročně sestavuje žebříček nejlepších motorů roku. Tomu aktuálnímu dominují přeplňované agregáty.

Osmička redaktorů vybrala finalisty ze 44 nominovaných. Osm agregátů má přímý vstřik a tři jsou turbodiesely. Z loňského pořadí se letos do konečné desítky dostaly pouze dva! Za rok 2013 se tam objevilo pět čtyřválců, aktuálně také jen dva. Výsledky vyhlásil magazín Wards’s Auto oficiálně bez pořadí. 

Nominované jednotky se musí začít v USA prodávat nejpozději v prvním čtvrtletí příštího roku, aby mohly být vybrány. U všech byl hodnocen výkon, točivý moment, spotřeba a charakteristika chodu. Auto také nesmí stát více než 60 tisíc dolarů (1,21 milionu korun), což splňuje i Chevrolet Corvette.

Aktuální ročník je dvacátý v pořadí, takže anketa má delší historii než například evropský Motor roku (Engine Of The Year). Ceny všem vítězům budou předány 15. ledna na autosalonu v Detroitu.

10. Volkswagen 1.8 TSI EA888 (Jetta)

Přeplňovaný řadový čtyřválec Volkswagenu s rozvodem DOHC, který se montuje mimo jiné do v USA oblíbeného sedanu Jetta, je hodně úsporný. Vždyť v kombinaci v testu spálil 7,8 l benzinu na 100 km, na dálnici dle oficiálních čísel EPA pak jen 6,5 l. Za mořem je také Jetta vůbec nejlevnějším modelem výrobce z Wolfsburgu.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Americká Jetta a motor 1.8 TSI, který známe i z evropských modelů skupiny VW

Připomeňme, že v USA má VW továrnu ve městě Chattanooga (Tennessee). Lidé z Ward's se rozplývali i nad šestistupňovým automatem Tiptronic, který s usedlým sedanem celkem slušně ve sportovním režimu cvičí. Motor pochází z nové řady EA888.

Pokračujte na další kapitolu:

Předchozí KAPITOLY Následující
Volkswagen Golf 1.9
Rok výroby: 2009
Stav: 156 322 km
Cena: 115 000 Kč
Volkswagen Golf 0
Rok výroby: 2009
Stav: 164 424 km
Cena: 115 000 Kč
Volkswagen Passat 0
Rok výroby: 2004
Stav: 187 213 km
Cena: 60 000 Kč
Mají sportovní diesely smysl? Odpověď jsme hledali s Golfem GTD

Volkswagen Golf GTD (7AT)

Může být automobil čistokrevným hot-hatchem, i když se pod jeho kapotou ukrývá vznětová pohonná jednotka? Odpověď nejen na tuto otázku jsme hledali během testovacích jízd s omlazeným Volkswagemen Golf GTD.

19.  4.  2017 | Stanislav Kolman | 88 příspěvků
Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Mercedes třídy G je posledním pravověrným offroadovým autem s uzavíratelnými diferenciály a redukcí převodovky. Snaha automobilky Mercedes udržet tento letitý model v nabídce s sebou přináší mnoho ústupků a kompromisů. Výsledek je ale pořád naprosto skvostný!

11.  4.  2017 | Jiří Švamberk | 7 příspěvků
Test ojetiny Volvo V70 III: S pětiválcem nezlobí, ale odborníky potřebujete

Test ojetiny Volvo V70 III: S pětiválcem nezlobí, ale odborníky potřebujete

Ceny nejvíce ojetých kusů Volva V70 proťaly hranici 200 tisíc korun. Jak funguje švédský vůz po letech?

8.  4.  2017 | David Rusol | 15 příspěvků