10 nejbezpečnějších aut pro zvířátka

26 komentářů

kondo
16. ledna • 22:46

ty vole o jake vysokopevnostni oceli tady tlamas? O zelezu tridy 7000 nebo bylo to vubec vytaveno? Ty sracky rozeberu otvirakem na konzervy flexa je zbytecna. Jaka pevnost ty sdracky se rozpadaji pri sebenepatrnejsim nerazu co to tady meles

Vana666
27. října • 7:26

formulace:
"...při nárazu v rychlosti 55 km/h nabyde nepřipoutaný pejsek o hmotnosti 26 kg v okamžiku hmotnost 1 227 kg, kterou je vržen proti palubní desce, opěradlu nebo cestujícímu...."
svědčí o vysoké úrovni znalostí autorů dotyčného webua jak vůbec dokázali takový nesmysl spočítat tak přesně ? :-/

Petr
27. října • 7:55

To se dá spočítat podle mě relativně jednoduše, jakou silou bude předmět vmrštěn dopředu při nárazu v určité rychlosti. Nezapomínej, že je trochu jedno, jestli se jedná o nepřipoutaného pejska o hmotnosti 26kg nebo o pytel brambor stejné váhy :)

Skyline
27. října • 10:36

Zajimave, jak si sam protirecis. Uvadene hodnoty jsou samozrejme naprosta hovadina a sam pises "jakou SILOU", nikoliv "jakou hmotnosti". To je preci uplne mimo - co se potom stane s nepripoutanym 100 kg vazicim clovekem? Poleti dopredu SILOU, pocitanou v KG?:-D Stane se z nej "petitunova delova koule"? Jak si takovou blbost vubec "novinari" z platku "Stekej a poutej se" predstavuji, to by me vazne zajimalo. Pri narazu ve stovce do zdi zrejme ocekavaji, ze nepripoutany dobrman proleti prednim oknem a o kilometr dal zboura panelak, jinak nevim.

Roman
27. října • 12:56

buďme tolerantní k našim novinářům. Vždyť si VŠ vybrali mimo jiné právě proto, aby se vyhnuli zkoušce z mat/fyzJak říkal zeman mezi novináři a politiky je stejné procentní zastoupení blbečků, jako kdekoliv jinde

Vana666
27. října • 13:31

kdyby šlo o omyl na úrovni VŠ tak ani neceknu
tady se ale jedná o zanedbání povinné školní docházky už v osmé třídě ZDŠ, navíc spojenou s absencí zdravého rozumu

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
jj
28. října • 9:01

Jak psal někdo výše, tak pokud znáš průměrný působící přetížení při nárazu, tak můžeš použít to porovnání "hmotností". Je pravda, že hmotnost se nezmění, ale pro velkou část lidí to bude daleko lepší pro představu než když se řekne že bude působit přetížení 60g (tzn. budeš vážit 60-krát víc než v gravitačním poli země).

Vana666
28. října • 9:53

jinými slovy, autoři jsou přesvědčení, že velká část lidí jsou blbci.
No nakonec možná i jo, ostatně i oni sami jdou příkladem ...

fajka
28. října • 17:10

pane vy sam ste tupej, pac nemate vubec nechcete pochopit, co vam tady lidi rikaji.
poradim vam precist si treba clanek na wikipedii co je to hmotnost
http://en.wikipedia.org/wiki/Mass
http://cs.wikipedia.org/wiki/Hmotnost
Hmotnost je vlastnost hmoty, která vyjadřuje míru setrvačných účinků či míru gravitačních účinků hmoty. Tato ekvivalence setrvačných a gravitačních sil je postulována obecnou teorií relativity a je s velkou přesností experimentálně ověřena.

Vana666
28. října • 18:00

fajka: hele pane chytrej, myslíte že v té vaší wikipedii je někde napsané, že hmotnost tělesa se při nárazu mnohonásobně zvyšuje ? Dejte konkrétní odkaz, jestli to někde najdete, ale moc šancí vám nedávám.

fajka
28. října • 19:36

pane, vy ste fakt tupej, pac neumite cist. ano v te wikipedii je to napsane, ze hmotnost telesa sa pri narazu mnhonasobne zvysuje.
je to napsane hned v prvni vete na ceske strance k hmotnosti. ctete pane, ctete.

Vana666
28. října • 20:00

fajka: takže abychom rozlouskli kdo je tupej a kdo neumí číst první větu z odkazu zkopíruju:
"Hmotnost je vlastnost hmoty, která vyjadřuje míru setrvačných účinků či míru gravitačních účinků hmoty"
ať čtu jak čtu, o mnohonásobném navýšení hmotnosti při nárazu ani zmínka :-/

fajka
29. října • 20:53

hmmmmm :-) jsem vystudovany ucitel fyziky z MFF, ale s debilem to neumim.

jj
28. října • 20:06

A co takhle ještě něco postulovat :-D .

jj
28. října • 10:16

Gaussova křivka je v některých věcech neúprosná...

Vana666
27. října • 8:35

jestli je výpočet tak jednoduchý, tak ho uveď - tj. konkrétně mě zajímá jak se mění hmotnost tělesa při nárazu. Já tvrdím že se nezmění ani trochu, teda pokud auto nepojede rychlostí která by uchvátila i pana ajnštajna.

Petr
27. října • 8:44

Váha 26kg znásobená rychlostí a nárazem na pevnou (vezměme že auto po nárazu zastaví) překážku podle mě klidně může dát to, co je tam psáno ....
podle mě si ty hodnoty z prstu nikdo nevycucal:)

Roman
27. října • 12:53

Bark Buckle Up přitom připomíná, že při nárazu v rychlosti 55 km/h nabyde nepřipoutaný pejsek o hmotnosti 26 kg v okamžiku hmotnost 1 227 kg, kterou je vržen proti palubní desce,
:-D:-D:-D:-D:-D:-D:-D:-Dbuď dokladujte výpočtem, nebo mazejte pátky do školy!zajimavé, jak všichni blbečci mají vždy tendenci všechno okecávat, plnou hubu keců jak je to jednoduché, ale když mají napsat pár rovnic, tak jim sklapne

Vana666
27. října • 9:26

ale ano, následky, silové účinky atd. závisí na hmotnosti. Ale samotná hmotnost se v žádném případě nemění - pokud autoři webu tvrdí opak měli by se vrátit do ZDŠ. A tím pádem je totální nesmysl vypočítat změnu hmotnosti na kg přesně.I ty destrukční účinky závisí na spoustě parametrů - deformační zóně, vzdálenosti zvířete od pevné stěny v okamžiku nárazu, trajektorii pohybu atd. Pokud autoři takhle specializovaného webu tohle všechno přehlídnou a snaží se nás ohromit tvrzením o nárůstu hmotnosti, tak jsou totální diletanti. A divím se redakci Autorevue, že jejich pochybné názory slepě a bez uzardění přetlumočí. Neškodilo by zapojit trošku vlastního rozumu

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
fajka
27. října • 21:40

jak pisete, neskodilo by zapojit rozumu a znalosti ze ZS

fajka
27. října • 21:38

spocitat to lze zcela jednoduse - zistis jake bude pretizeni, cili spomaleni, cili G v danem okamziku, a prenasobis hmotnost tveho milacka timto pretizenym, cili je ku prikladu pri narazu cca 50 km/h s airbagmy bude pretizeni cca 60G co znamena pri hmotnosti milacka 22 kilo to bude 1320kg. Kdyby tvuj milacek vazil 1320 kilo a hupsnul na tebe, tak je to ekvivalent toho co se udeje v aute pri narazu v 50 km/h

Vana666
27. října • 22:27

fajka: přetížení 60 G při nárazu z 50 km/h ? Jax na to proboha přišel ? Jakou počítáš deformační dráhu, 15 centimetrů ? trošku zdravého rozumu ...

fajka
28. října • 17:06

zhruba tech 15 cm je vhodnych, pac neocekavam, ze by tve zvire mohlo mit vetsi deformacni zony. samozrejme, jedna se o soustavu osoba - zvire, ne o deformaci automobilu. ten s tim vubec nesouvisi.

Vana666
28. října • 17:52

fajka: tak podle tebe deformační zóna automobilu nemá vliv na přetížení cestujících při nárazu ? říkáš že dráha nutná ke zpomalení z určité rychlosti je nevýznamný parametr ? To se vrať do ZDŠ sám než si řízneš ještě větší ostudu :-/

fajka
28. října • 19:34

vana, ja rikam, ze deformaci zona automobilu nema zadny vplyv na pretizeni pri narazu tveho psa do tve hlavy.
jestli to nechapes, tak se nemame o cem dale bavit.

Vana666
28. října • 20:13

máš pravdu pouze v případě, že ten pes vyletí z kufru dopředu a narazí do hlavy až ve chvíli kdy ta hlava stojí. Ve všech ostatních případech to bude úplně jinak. U tak je tady celá řada dalších vlivů které prakticky neumožní přesný výpočet přetížení. Všechno co je uvedené o hmotnosti v článku i tvých 60G jsou hausnumera vycucané z prstu

Doporučujeme

Články odjinud