10 lákavých ojetin, které si ale raději nikdy nekupujte

Některé velmi špatné ojetiny se maskují v solidním kabátě. Vybrali jsme desítku těch, kterým je z různých důvodů lépe se úplně vyhnout.
Seznam kapitol
  1. Audi A6, BMW X6, Citroën C5
  2. Dacia Duster, Opel Astra, Peugeot 508, Renault Laguna
  3. Škoda Fabia, Toyota Avensis, Volkswagen Passat

Můžete o tom psát pořád dokola, můžete o tom s lidmi mluvit, ale oni pak stejně vidí svoji vysněnou ojetinu (hlavně v dieselu a v kombíku) za neuvěřitelně nízkou cenu a rozbijí prasátko.

Samozřejmě bychom sti to mohli zjednodušit a poskládat do dnešního článku všechny ty Alfy Romeo, Fiaty, Citroëny a Renaulty ze spodních příček tabulek spolehlivosti. Nás ale zajímá situace, kdy má auto tu prémiovou značku, tu dobrou pověst, ale špatný konkrétní motor.

Ojetiny | Život řidiče | Byznys

Nejčastější triky prodejců ojetých aut, na které jim stejně skočíte

Právě pohonná jednotka je dnes naprosto klíčovou záležitostí, jejíž případná porucha může být fatální. Cena následné opravy snadno překročí cenu celého ojetého auta. Detaily vždycky nějak pořešíte, třeba i z druhovýrobních či zástupných dílů, ale motor jen tak nevyměníte. Takže kterým autům se raději vyhnout úplně a nic neriskovat?

Audi A6 2.5 TDI

Audi A6 (C5) vyráběné v letech 1997 až 2005 patří stále mezi poměrně oblíbené ojetiny, především verze Avant nebo polotérenní Allroad. Jakkoli je to v základu docela solidní auto, má poměrně zásadní problém – doslova brutální nájezdy kilometrů. Dnes sotva seženete hezké auto, které by mělo zároveň najeto pod 300 000 km. To snad lze říci jen o verzích S6 a RS6.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Dnes těžko najdete naftové Audi A6 (C5), které by za sebou mělo rozumný kilometrový nájezd. Auta už také prochází rukama majitelů, kteří nemají na jejich pečlivou údržbu

Největší porce mají za sebou oblíbené turbodiesely. Čtyřválec 1.9 TDI ještě ujde, ale největším strašákem je motorizace 2.5 TDI V6, zejména kombinovaná s variátorovou převodovkou Multitronic u předokolky. Motor 2.5 TDI trpí na poměrně rychlé opotřebení vačkových hřídelí, což jde na vrub zaprvé konstrukčním nedostatkům a zadruhé hlavně oddalovaným výměnám oleje.

Testy | Ojetiny | Kombi | Audi | Audi A4

Test ojetiny Audi S4 Avant: Rodinná emtrojka za čtvrt milionu

Lidé na těchhle autech šetří a dnes těžko najdete udržovaný a opečovávaný kus. U největšího turbodieselu v nabídce také zlobí drahé vstřikování. Generálka motoru může vyjít klidně na 50 000 korun. Berte raději motor 1.9 TDI nebo některý z benzínových motorů. Pozor také na korozi.

BMW X6 xDrive50i

Automobilka BMW se poslední dobou nemůže pochlubit tak neprůstřelnou spolehlivostí svých produktů, jako tomu bylo dříve. Zatímco problémy s komplikovanou elektronikou se dají řešit a na stávkující systém iDrive si už majitelé zvykli, nemohou se bohužel poslední dobou opřít ani o spolehlivost a odolnost pohonných jednotek. Například dvoulitrový turbodiesel patřil na přelomu desetiletí k nejproblémovějším jednotkám.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Cedulka xDrive50i znamená problém pro někoho, kdo tohle auto koupí jako ojeté bez potřebného rozpočtu. Cena zlobivých motorů spadne proti dieselům mnohem rychleji

Pokud bychom ale měli vybrat jedno auto, které je z nabídky BMW opravdu nejhorší ojetina, je to model X6 s motorem V8 4.4 bi-turbo. Zaprvé se samotná X6 nemůže pochlubit kdovíjakou spolehlivostí a kvalitou, jezdí prkenně a není tak praktická jako třeba X5. Zadruhé je motor N63B44 snad nejhorší pohonná jednotka, jakou kdy u BMW vyrobili.

Testy | Ojetiny | Luxusní auta | BMW | Sedany

Test ojetiny BMW 750Li: Osmiválcová pohoda za cenu holé Fabie

Motor se přehřívá a ve dvou turbech umístěných uprostřed motoru se doslova zapéká olej. Navíc odcházejí rozvody, válce přícházejí o kompresi a rychle degradující olejová náplň stojí za celkovým nadměrným opotřebením motoru po relativně malých kilometrových nájezdech. Odchází i variátory časování ventilů. Před touto X6 ale varujeme zejména proto, že to pravděpodobně bude první X6, která se kvůli svým velmi drahým problémům dostane v bazarech pod magickou hranici 300 000 korun. Poměrně spolehlivý turbodiesel 3,0 l si cenu bude držet výrazně lépe.

Citroën C5 1.6 HDI

Aktuální Citroën C5 je poslední model s populárním hydropneumatickým podvozkem a mezi fanoušky značky patří k velmi vyhledávaným modelům. Bohužel se ale Citroën nemůže pochlubit spolehlivou elektronikou, problémem je i dost kolísavá kvalita zpracování. Na to si už ale zákazníci nějak zvykli, ojetý Citroën je vždycky tak trochu sázka do loterie. Jenže v případě C5 se největší strašák ukrývá pod kapotou.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Ojetý Citroën C5 láká na bohatou výbavu a nízkou cenu poměrně mladých aut. S dieselem 2.0 HDI to ještě může být v pořádku, ale menší motor 1.6 HDI obejděte obloukem

A není to velmi dobrý naftový dvoulitr HDI, je to základní naftová jednotka 1.6 HDI 16V, montovaná do C5 od února 2008 do června 2010. Motor má kód DV6 TED4 (9HZ), šestnáctiventilovou hlavu a výkon 80 kW. Velice rychle u něj degraduje malá olejová náplň a kdo ji nemění každých 10 000 km, tomu se velmi rychle opotřebují všechny vnitřnosti motoru. Stává se, že se jednotka zadře, když za sebou nemá ani 100 000 km. Kolabují také turbodmychadla, zlobí EGR ventil a problémy s regenerací filtru DPF jsou častější než u dvoulitru.

Zajímavosti | Život řidiče | Statistiky | Citroën | Citroen Berlingo

Neuvěřitelné! Citroën vyhrál statistiku spolehlivosti

V malé C4 se dá tohle ještě pohlídat, ale velký a těžký sedan a kombi C5, u kterých je pravděpodobnost, že je někdo trápil v levém dálničním pruhu s plynem na podlaze, už budou mít motor 1.6 HDI na konci životnosti. U menšího dieselu také velmi rychle odchází spojka a dvouhmotový setrvačník. Jestli chcete spáchat finanční sebevraždu s jistotou, kupte si tento motor s příšerným robotizovaným automatem EGS6.

Následující kapitola
Seznam kapitol
  1. Audi A6, BMW X6, Citroën C5
  2. Dacia Duster, Opel Astra, Peugeot 508, Renault Laguna
  3. Škoda Fabia, Toyota Avensis, Volkswagen Passat
Renault Mégane 1.598
Rok výroby: 2005
Stav: 152 372 km
Cena: 40 000 Kč
Renault Mégane 1.598
Rok výroby: 2005
Stav: 156 214 km
Cena: 40 000 Kč
Renault Clio 1.149
Rok výroby: 2008
Stav: 49 710 km
Cena: 75 000 Kč
Je čas přezouvat! Známe dvacet nejlepších letních pneumatik na trhu

Je čas přezouvat! Známe dvacet nejlepších letních pneumatik na trhu

V pátek fakticky končí povinnost zimních pneumatik a nastává čas těch letních. Podívejte se na výsledky testu dvaceti pneumatik v několika disciplínách. Můžete se tak lépe rozhodnout, co si nechat na auto nazout.

včera | Milan Lažanský | 46 příspěvků
Test Citroënu C3: Vyzkoušeli jsme ho (nejen) v úzkých uličkách Kutné Hory

Citroën C3 1.2 PureTech (5M)

Inspirován svěžím vzhledem Cactusu zamířil Citroën C3 také na český trh. Jak velkou konkurencí bude v segmentu malých vozů, kterému v tuzemsku již nějaký čas kraluje Fabia? Novinku jsme otestovali s benzínovým motorem 1.2 PureTech.

včera | Stanislav Kolman | 16 příspěvků
Test Evropského auta roku. 5 důvodů, proč si Peugeot 3008 titul zaslouží

Peugeot 3008 2.0 BlueHDi (6M)

Je to jen pár dní, co si Peugeot 3008 vysloužil ocenění za nejlepší evropské auto tohoto roku. My jsme měli možnost jej vyzkoušet a přinášíme pětici důvodů, proč francouzská automobilka za svůj výtvor získala titul zaslouženě. Našli jsme ale i nedostatky.

22.  3.  2017 | Stanislav Kolman | 70 příspěvků