10 dobrých ojetin, které vás s celou rodinou pohodlně odvezou k moři

Jistě vás napadne spousta dalších povedených a praktických ojetých aut, která stojí za úvahu. Vybrali jsme jich aspoň deset.
Seznam kapitol
  1. BMW, Citroën, Ford, Kia a Mazda
  2. Opel, Renault, Škoda a Volvo

Blíží se čas dovolených a tradičního, doslova hromadného národního exodu na jih k Jaderskému moři, nejčastěji do Chorvatska. Spousta lidí vybírá své auto právě s ohledem na pravidelné cesty na dovolenou. A protože rozpočet většiny českých domácností je omezený, pořád jsou na našem trhu dominantní především auta ojetá.

Ojetiny | Život řidiče

Těchto 20 motorů obejděte v bazaru širokým obloukem

Které ale vybrat? Snažili jsme se dát dohromady aspoň desítku solidních ojetých aut, která v sobě kombinují dobrou mechanickou spolehlivost, prostor a pohodlí pro celou posádku. Z následujícího seznamu si určitě vybere každý.

BMW 525d Touring E60

Mnoho lidí by si rádo udělalo radost „prémiovým“ autem věhlasné německé značky. Jenže které z trojice Audi/BMW/Mercedes-Benz vybrat? Zřejmě nejlepší volbou je právě BMW řady 5 generace E60 s podladěnou verzí naftového třílitrového šestiválce ve verzi 525d.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Ojetina prémiové značky je vždycky tak trochu sázka do loterie. Přesto byste ještě stále měli kvalitní a bezproblémovou „pětku“ najít. Čím jednodušší výbava, tím méně starostí

Pro pravidelné dovolenkáře bude jistě lákavý prostorný kombík Touring. A proč zrovna tenhle bavorák? Naftový šestiválec je mechanicky velmi spolehlivý motor, má dostatek výkonu, kultivovaný chod a velmi rozumné provozní náklady. Navíc se dá sehnat i s manuální převodovkou, ale nižší točivý moment slabší verze 525d se podílí na tom, že obvyklý automat tolik netrpí.

Vyhněte se čtyřkolce xDrive, která přidává hmotnost, zvyšuje spotřebu a okrádá řízení o cit. Navíc s ní mohou být při vyšších nájezdech problémy. Nejjistější jsou auta vyrobená po faceliftu z roku 2007, kdy už BMW vychytalo první dětské nemoci nové generace. Navíc verze 525d mívají poměrně jednoduchou výbavu, takže se snižuje riziko stávkující elektroniky.

Citroën C4 Grand Picasso 2.0 HDI

Pojízdný skleník Citroën Picasso byl ve verzi Grand dostupný i sedmi sedačkami, což určitě někomu může přijít vhod. I když ojetá francouzská auta obecně nemají příliš dobrou pověst, se správným motorem může být toto MPV výjimkou. A nutno říci, že povedenou výjimkou.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Sedmimístné MPV od Citroënu nenadchne jízdními vlastnostmi a kupodivu ani komfortem, ale je docela spolehlivé a má povedený dvoulitrový turbodiesel

Zvolte solidní turbodiesel 2.0 HDI a prakticky se nemáte čeho bát. Je to robustní motor s příjemnou dynamikou a s tímto velkým MPV si hravě poradí. Vlastně jediné pravidelné investice vyžadují repase filtru pevných částic a dolévání potřebného aditiva, ale to obstará servis každý zhruba šest až osm let za rozumných finančních podmínek.

Ojetiny | Život řidiče | Škoda | Honda Civic | Volkswagen | Ford | Palivo | Názory | Hyundai | Citroën | Peugeot | Honda | Kia | Škoda Octavia | Ford Mondeo | Ford S-Max | Ford Galaxy

Pět povedených ojetých dieselů, které vás (snad) nikdy nezklamou

Ani elektronika není v případě Picassa takový strašák. Jenom se za každou cenu vyhněte robotizovanému automatu BMP6. Buď se smiřte s nutností manuálního řazení, nebo berte spolehlivý klasický automat v silnější verzi dvoulitru HDI 165.

Ford Galaxy 2.2 TDCI

Kdo potřebuje velké MPV, ale nechce rezignovat na jízdní vlastnosti a dynamiku, toho určitě osloví Ford Galaxy v sedmimístném provedení. Skvělou volbou je dvoulitr TDCI (prakticky stejný motor, jaký má výše uvedený Citroën), ale na dlouhých trasách a s velkým zatížením vynikne suverénní povaha silnějšího agregátu 2.2 TDCI.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Ford Galaxy odveze sedm lidí, motor 2.2 TDCI je robustní, spolehlivý a velmi silný. Navíc má Galaxy, na poměry MPV, příjemné řízení a velmi dobré jízdní vlastnosti

Sice dává s manuálem zabrat spojce a v případě automatu (zde s měničem, nikoli dvouspojkou) se doporučuje měnit olej nejpozději každých 60 000 km, avšak v táhlém dálničním stoupání vám všechno vrátí. Jistě, vezme si osm litrů nafty, ale mechanicky je to motor spolehlivý a kdo potřebuje, pověsí za něj dvě tuny.

I životnost podvozku je u S-Maxe a Galaxy překvapivě lepší než u Mondea a i když vám bude při vyšším kalupu asi vadit citelný hluk od rozměrného čelního skla, pořád je tohle mimořádně kultivované a pohodlné auto. A když to vezmete přes alpský průsmyk, hravost podvozku tohoto velkého MPV vás překvapí.

Kia Sportage 2.0 CRDI

I když není SUV zrovna nejpraktičtější, někdo ho prostě chce. Velmi dobrou volbou po stránce spolehlivosti je minulá generace korejského SUV Kia Sportage s naftovým motorem 2.0 CRDI. Bohatě stačí jeho slabší varianta o výkonu 100 kW, ale i se silnější verzí 135 kW neuděláte chybu.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Minulá Kia Sportage se povedla. Nejen, že docela dobře jezdí, ale ani se moc nekazí a má velmi spolehlivý dvoulitrový turbodiesel. Počítejte jen s vyšší spotřebou

Motor se vyznačuje mimořádnou mechanickou spolehlivostí a ochotou snášet poměrně neurvalé zacházení. Vydrží i oddalované výměny oleje, neboť jeho velká olejová náplň nezdegraduje tak rychle. Pozlobit může snad jen EGR ventil, který se postupem času přilepí v otevřené poloze.

Ojetiny | Dacia | Život řidiče | Technika | Škoda | Volkswagen | BMW | Příslušenství | Audi | Renault | Toyota | Opel | Citroën | Peugeot | Dacia Duster | Škoda Fabia | Volkswagen Passat | Audi A6

10 lákavých ojetin, které si ale raději nikdy nekupujte

Kia Sportage ale nevykazuje ani poruchy elektroniky, naopak s jednoduchým interiérem a výbavou problémy nebývají. I podvozek má velmi solidní životnost. Dokonce se dá doporučit také automatická převodovka. Sice krade motoru trochu výkonu a zvyšuje spotřebu zhruba o litr až litr a půl, je však spolehlivá a k charakteru SUV se hodí.

Mazda 6 Wagoon 2.0 MZR

Jestli nechcete riskovat případné problémy ojetých turbodieselů (jakkoli jsme do našeho výpisu vybrali ty spolehlivější zástupce), radost vám určitě udělá minulá generace Mazdy 6 v provedení kombi. Atmosférický dvoulitr, který najdete i v soudobém Mondeu nebo některých Volvech, je prakticky bezproblémový motor.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
S naftou není Mazda 6 žádná velká výhra. Mnohem jistější je koupit klasickou benzínovou atmosféru. Nebude to trhač asfaltu, ale při základním servisu přežije všechno

Mazda má výborný podvozek, skvělé řízení a kombík je i dostatečně prostorný, aby odvezl čtyřčlennou rodinu. S vyšší nominální spotřebou asi počítáte, ale po dálnicích Evropu projedete za zhruba osm až devět litrů podle toho, kolik toho naložíte.

Minulá generace Mazdy 6 se vyznačuje i dobrou mechanickou a elektronickou spolehlivostí a vlastně není nic vážného, čeho byste se měli bát. Při koupi si ale dejte pozor na stav převodovky, spojky a celého podvozku.

Následující kapitola
Seznam kapitol
  1. BMW, Citroën, Ford, Kia a Mazda
  2. Opel, Renault, Škoda a Volvo
Ford Focus 1.6
Rok výroby: 2007
Stav: 162 312 km
Cena: 65 000 Kč
Ford Focus 0
Rok výroby: 2004
Stav: 146 554 km
Cena: 40 000 Kč
Ford Focus 1.6
Rok výroby: 2011
Stav: 134 224 km
Cena: 115 000 Kč
Je čas přezouvat! Známe dvacet nejlepších letních pneumatik na trhu

Je čas přezouvat! Známe dvacet nejlepších letních pneumatik na trhu

V pátek fakticky končí povinnost zimních pneumatik a nastává čas těch letních. Podívejte se na výsledky testu dvaceti pneumatik v několika disciplínách. Můžete se tak lépe rozhodnout, co si nechat na auto nazout.

28.  3.  2017 | Milan Lažanský | 50 příspěvků
Test Citroënu C3: Vyzkoušeli jsme ho (nejen) v úzkých uličkách Kutné Hory

Citroën C3 1.2 PureTech (5M)

Inspirován svěžím vzhledem Cactusu zamířil Citroën C3 také na český trh. Jak velkou konkurencí bude v segmentu malých vozů, kterému v tuzemsku již nějaký čas kraluje Fabia? Novinku jsme otestovali s benzínovým motorem 1.2 PureTech.

28.  3.  2017 | Stanislav Kolman | 16 příspěvků
Test Evropského auta roku. 5 důvodů, proč si Peugeot 3008 titul zaslouží

Peugeot 3008 2.0 BlueHDi (6M)

Je to jen pár dní, co si Peugeot 3008 vysloužil ocenění za nejlepší evropské auto tohoto roku. My jsme měli možnost jej vyzkoušet a přinášíme pětici důvodů, proč francouzská automobilka za svůj výtvor získala titul zaslouženě. Našli jsme ale i nedostatky.

22.  3.  2017 | Stanislav Kolman | 70 příspěvků