10 aut? Já vidím pouze článek s jedním autem:-/
Ten článek je plný chyb a polopravd, autor si sním tedy moc nedal záležet. Např. Warburg 353 by ani v roce svého představení (1966) nemohl být považován za moderní auto ani kdyby měl čtyřtaktní motor, protože se nevzmohl ani na samonosnou karosérii. Dále pak sériová výroba Brouka se rozjížděla již koncem 40. let a nikoliv v 60. letech a takových blbin je v článku víc...:-(
Tak tomu říkám okurková sezóna... Kolikrát tohle ještě vytáhnou? Za chvíli to budu znát nazpaměť :-))
Super, kapitola ma jeden odstavec a vy to cpete na deset kapitol bez TITULKU, JEN S CISLEM!!! Dete se bodnout, Cela MF bezte do pr.
Presne toto som si hovoril. Ja som im za takéto kokotské maniere práve zrušil výnimku v AdBlocku.
Jen taková drobnost k článku o Zastavě. Tempomat se montoval například do Tatry 613. Mimochodem také vyráběné přes dvacet let.
Pekna recyklace.....Vsechny uvedene modely prochazely postupnyma inovacema....
a co š1203? Pres 40 let.
Ještě bych přidal Austin Mini,ten se vyráběl od 1959 do 1989,
přidal bych R5, mercedes G, nivu, žigula, samaru, defendra, morgana a caterham
Ahoj!Akorát mi vadí,že když si s tím dá někdo takovou práci,tak to pokazí fotkou.Vždyť přece nejde zaměnit polský Fiat za italský.Vždyť ty 125 byli dost rozdílné!!!Ale jinak fakt super.
....a ne jen vzhledově. Fiat 125 měl motory 2xOHC, pětistupňovou převodovku, kotouče i vzadu, př. nápravu McPherson a ne lichoběžníkovou, vzadu vinuté pružiny, úplně jinou palubovku atd. Poláci totiž koupili licenci na karoserii 125 a motor, převody a podvozkové komponenty z předešlé řady Fiat 1300/1500
Ale kotúče vzadu mala aj polská veriza :-) Ináč máš vo všetkom pravdu. Len doplním, že Fiat 125 bol predĺžená verzia 124 o cca 3cm. Na šírku to bolo rovnaké a po druhý stĺpik detto. Natiahli priestor pre cestujúcich vzadu. Bolo to tam fakt luxusné leháro. Ja som sa tam vozieval za rodičmi :-) A z 124 pasovali dvere a predné aj zadné okná.
Fiat 125 měl velmi podobnou přední nápravu jako polák, žádné vzpěry McPherson. Hlavní rozdíl spočíval v motoru, vv převodovce, v přístrojové desce, ve vnějším vzhledu, světlé výšece a hlavně v celkové kvalitě. Zatímco italký 125 byl skvostný vůz, tak polák byl dost ošklivá a nepříliš jezdící popelnice. Ovšem v měřítkách tehdejší komunistické bídy v ČSSR to samozřejmě bylo bráno jako "lepší auto", zejména ve verzi 1500 cm3...
renault 5 se vyráběl v Mezopotánii ještě v 2003
Hindustan Ambassador byl ve výrobě cca 53 let, tuším.
Ještě se na jeden automobil zapomnělo a to na VW Golf. Ten se také dlouho vyráběl v Jižní Africe. Dokonce dostal i palubní desku s Felicie.
článek byl o autech vyráběných v Evropě
Jo, to je sen každé automobilky - v běžné časovém horizontu rozpustit veškeré náklady na vývoj atd. a pak už víceméně jen generovat čistý zisk proti výrobním/materiálovým nákladům. Ostatně, Škoda si něco takového dala s OI - ta jí vydržela ve výrobě nějakých 14 let, což v dnešní době není úplně špatný výkon...
My Wartburga 353 měli 28 let, a co do údržby můžu i já jako ženská prohlásit, že bylo geniálně jednoduché, zásluhou podvozku téměř nezničitelné a odvezlo neuvěřitelné množství věcí. Musím říct, že na něj s nostalgií vzpomínám. Ne že bych ho brala dnes, ale tenkrát bylo pro naši rodinu dokonalé
My jsem v rodině měli wartburga, ještě toho starého, kulatého (poslední model z těch starých co se k nám dovážel). 32 let nám dobře sloužil a pak jsme ho ještě pojízdného s platnými papíry prodali. Je fakt, že na dálnici bych si s ním netroufnul.
ta bezporuchovost je lež, růžové brýle, děda jej měl a velmi často něco opravoval, auto bylo velmi nekvalitně dílensky zpracováno a z toho pramenilo spousty vad, to je problém komunistické generace, neměli s čím srovnávat, zapomínají a tak chválí, ale kdyby jste měli moderní auto ze západu byli byste v jiním světě a ne ten hrůzostrašný střep ani nevzpoměli, 353 byla koncipována jako auto střední třídy ve východním bloku, tak srovnejte s tím co bylo auto střední třídy na západě a několikanásobně levnější vzhledem k západním platům, občas byly v ČSSR k vidění, nebyl problém najet milion kilometrů: http://en.wikipedia.org/wiki/Mercedes-Benz_W115...
353 se vyráběla od 1968 do 1988, koukněme co bylo v této době střední třídou na západě: http://en.wikipedia.org/wiki/Mercedes-Benz_W123... http://en.wikipedia.org/wiki/Mercedes-Benz_W124... http://en.wikipedia.org/wiki/BMW_5_Series... http://en.wikipedia.org/wiki/Audi_100... http://en.wikipedia.org/wiki/Opel_Rekord...
je možný, že je tu tolik rudejch vypatlanců, kteří faktům dávají mínus, dokud generace budovatelů socialismu nevychcípá, tak to tu jíné debude
Oni nedávají mlnusy faktům, ale tobě, Petře
Ty si blbý jak daleko vidíš!
To jsme všichni svým způsobem!? Jeden máme rád holky a druhý vdolky! Hlavně si ale musíme uvědomit a přiznat, že dobře už bylo!? Vydržať!!!
ámen!
Bože, Ty jsi krypl ... :-/
copak komunistický krypl se kouká do zrcadla, to jsou fakta komouši, rozčilovat se a nadávat můžeš jak chceš
Mercedes G a Land Rover Defender
Blbci zapomněli na Mercedes benz G !!!!
Kdy už konečně přestanete s tím debilním rozsekáváním článků na minikapitoly? Ne, nemá to na zobrazení reklamy žádný vliv, kapitoly nepřeklikávám a čtu maximálně to, co je na první straně článku. Někdy ani to ne, když vidím ten přepínač minikapitol. Myslel jsem, že si jdu přečíst jeden článek, a ne padesát miničlánečků. Obrovský palec dolů.
Já se prokliknul na třetí, pak jsem to zavřel. Taky jim to nebudu číst, když to mají takhle.
Konečně článek o autech ve kterých jezdí Mirek a Zibo:D
Právě jsem se vrátil z Polské lidové republiky! Jen taková malá ochutnávka LPG 2,15, brambory 0,88, vajíčka 30ks 4,99, benzin 95 5,59, nafta 5,45! Zlotý 6,10! Asi bez komentáře!?
...teda pokud tím nenaznačuješ , že nejprve tu meleš něco o sockách pod 500 000kč, a pak povalíš jak lůzr do polska na levné kobzole (pro nechápavé... brambory).
Jasně máš pravdu, jsem socka! Vlastním Volvo S60 2,5T 154kw 2005 na LPG! Jezdím za 120kč na 100km a nádrž benzinu mě stačí na 2 roky! Bydlím na hranici Polska do Jeleni Gory to mám 30km pěkná nová silnice! Do Jablonce nad Nisou 35km do Liberce 50km a silnice super hrůza! Ceny v průměru o 30% nižší a kvalita také! V případě nějaké reklamace vyřízeno do 14dní výměnou! Pokud nevěříš tak je to bohužel tvůj problém! Ale asi máš dobré a ověřené informace z TV!
O sockách mluvíš ty , ne já. Nevím kolik máš peněz a je mi to fuk, nemyslím, že sociální postavení se musí nutně odrážet ve vlastnictví vozu. Mi je úplně jedno co máš za auto, nesoudím tě dle auta. Ale podle řečí. Klidně si tam jezdi když se ti to oplatí. Ale je trochu divné psát že auta do 500 tisíc jsou pro socky, a hned na to psát , že jezdíš nakupovat levné šunty do Polska ,abys ušetřil pár usmolených stovek měsíčně.
Jasně zase máš pravdu OCT 3 TSI 1,2 něco kolem 500t Kč! Super auto přečti si recenze SM! Nebo se zastav v nějakém soukromém servisu, aby ti někdo řekl pravdu! U Škodovky a jejich servisech se to nedozvíš! Kdo chce auto aby mu vydrželo aspoň 150t km, tak ten se musí vyhnout tomuto motoru! A pokud bys chtěl trochu slušnou výbavu a lepší motor tak cca 700t km! Tak nevím v čem je problém! Nová Oct3 má pěkný kabát, ale to je vše, pokud ti nestačí technické informace a údaje, tak se ohni a podívej se dospodu z čeho to je složeno! Maličkost, ale jen pitomé krycí plechy brzdových kotoučů jsou vyrobeny z tak slabého plechu a tak mizerně natřeny že za 2 roky totálně zrezaví a takovýchto špeků nebo vychytávek z důvodů menší váhy a zlevnění výroby je tam přehršel! A ohledně Polska jsi vedle jak ta jedle, kdo nechce zdejší šmejdy tak jezdí nakupovat právě tam! Jednou se tam podívej ať vidíš co se tam prodává nebo stačí jen kouknout na server Nekvalitní potraviny! 70% závadných jsou tuzemské, 20% Polské, 10% ten zbytek! Je zbytečné se s tebou o tom bavit když věříš zdejším sdělovacím prostředkům, zvláště tem kecům v TV! Nebo jsi ze Slovenska a pak už to je úplně jasné! A v čem jezdím je můj problém, zrovna jako tvůj! Nikoho podle auta nesoudím, jen snad podle stavu v jakém ho má! Je pravda že se teď sem tam zasměju když potkávám stále víc soudruhů z Východního Německa v Dáciích! Ale to je také jejich věc, jen se dá podle toho soudit že jejich vyšší životní úroveň poněkud klesá!? Jinak doporučuji čas od času někam povyjet a nesledovat jen TV, zvláště ne Novu!
Soudruzi jezdí v Dacii asi opravdu proto , že jim životní úroveň klesá. Ale to je věc jiná. A to že jsou auta šlendrián je taky bohužel pravda. A výrobky z Polska jsou, až na některé osvědčené věci ,šunt stejně jako tady. Proto nepreferuju ani jedno.Jinak tě zklamu tv nesleduju vůbec, takže se neodvolávej na Novu. Pro mě je tv pouze pro sledování DVD jednou za čas, mám lepší zábavu než koukat na připitomělou televizi, takže bohužel nedovedu posoudit který kanál jaké kecy vede. Promiň. Ale tipl bych , že Nova má stejnou úroveň jako sra.ky typu Blesk,a nevím co vše.
Ok, souhlasím! Momentálně jsem již mimo pracovní cyklus a živí mě celkem slušný důchod! Kolem aut jsem se pohyboval celý dosavadní život a stále se o ně zajímám! Bohužel kvalita značně klesá a už to není a nikdy nebude to co před pár lety! Není v zájmu výrobců vyrábět auta co vydrží více jak 5 let! Netvrdím ani nechci tvrdit že jsem nejchytřejší a že všechno vím, pouze mám názor jaký mám!
Každý máme názor, a ten se občas střetne. :-) Cílem vyrábět auta na víc než je záruka se stalo minulostí. Řekl bych , že ještě tak kolem 99 se někteří snažili dělat auta, aby něco vydržela. (Starý Suzuki Swift co měli naši z 2000 byl nezničitelný, jednoduchý. vydržel 257 000km bez jediné poruchy! krom katalyzátoru a běžně měněných spotřebních součástek. Nikdy se nestalo , že by nenastartoval nebo nedojel.) Ale moc takových nebylo.
Teď si ji soused přivezl jako auto na zimu 4x4 z Německa za 400Eu najeto 70t km! Zatím vypadá docela dobře, zima ukáže? Ale za ty peníze není co řešit!? Souhlasím s tím že doba kvalitních a neošizených aut skončila rokem 98-99!? Ale to je jen můj osobní názor!
neříkejte a co problémy u BMW a jejich nafty 524/525 a elektornikou ve všech modelech v 90, to samé MB a Audi, čím jednoduší člověk tím je minulost růžovější u některýc až rudá :)
Tak v tomto naprosto souhlasím. Od roku 2000 to jde z kopce. A to i u renomovaných automobilek. Když si koupím Dacii za 150tis kč, vím , že nemám nic očekávat . Ale když koupím Škodovku, Ford, VW atd. čekám už určitý standard a úroveň. I Opel se svou Astrou upadl. Od r.v. 2000 cca, šel do kytek, soused s tím byl v servise víc než doma. A to to měl od novoty.
Ježis... prosimtě, nevyjadřuj se. Plácaš blbosti.
ty se do toho nemontuj , a modli se ke svým Škodovkám.
Děkuji! Klidně, a taky budu ;-)
no a?? jediné co mě může zajímat je N95, a ta je dle tvého infa 34kč. Já ji tu koupím za 34.90,-. Takže co tím chceš říct?
Jenže já za tu cenu kupuju 98 a ZL za 5!? Tak si to přepočítej! Jinak ty mizerný Polský potraviny stojí o 1/3 míň!
V dané době W353 Lux super auto! Měl jsem ho také a v té době stál 44t, spotřeba 7-nekonečno a motor cca 60t km pak nová klika, podvozek na danou dobu Ok, ložiska do kol 6307 a 6009 cca 10kč kus!?
Nee:D to teda nebylo:D v te době byla jedinná luxusní auta v americe:D o kterých si mistní soudruzi mohli nechat jenom zdat:D tyhle auta byla 30 let pozadu :D
ti mají alespoň motor. :-) Tvé šlapací autí s řídítky nemá ani klakson, nejspíše děláš "tydýt" sám..
Octavka má celkem slušnej klakson :) a funguje na 100% ;-)
olítaná oktávka, sen každého maločecha.. :-D
Noa? Nekupuju nové auta abych na nich tratil 50 000 při projetí brány salonu :D
Záleží co koupíš? Já koupil 5roků staré Volvo S60 2,5T 154kw ve výbavě Momentum nové cca 1,5M najeto 117k km od právníka z Prahy za 209t kč! Instalováno LPG za 35k kč a zatím na pár maličkostí za cca 10t kč za 4roky vše OK!
Ne, kupuješ olítané plečky ,abys do nich narval dvakrát tolik, aby vůbec jezdily. Logika. co.
Debílek no:D Když jsem koupil auto tak jedine co jsem udělal je, že jsem vyměnil čepařinu. I s sbíhavostí mě to stalo cca 1800kč :-) Takže tvuj přispěvek prostě no comment
Výjimka potvrzuje pravidlo. Prostě máš víc štěstí než rozumu.
18 stovek projedu za týden v naftě, to je pod mou rozlišovací schopnost. Cena auta je pro mě nepodstatná, protože je to ta menší část. Palivo, gumy, pravidelný servis (2x ročně) jsou ta větší finanční část nákladů za mobilitu.Chápu, že když ti stačí jedna nádrž na 1-2 měsíce, tak řešíš cenu auta.. :-D
Neřeším cenu auta. Jen rozlišuji co jsou zbytečně vynaložené finance. Když si koupim nové auto u ktereho při vyjedtí za brany salonu přijdu (dobře o 100 000) tak je mi těch peněz opravdu líto... Za těch 100k si pak mužu koupit zase něco jineho.
Pokud nemáš na myli nějakou novou socku do 500L!?
Kde žiješ? Tak to přitlač to bys byl z laciného kraje! Min 100L!
Tak jasně:D bylo to přirovnání, jakože hodně peněz.
Wartburg bylo asi poslední běžné auto s podvozkem.Ale pouze 311-312 byly pěkné vozy.
Pokud se nemýlím, Fiat 128, ani Zastava 101 tempomat neměly. Měly pouze tzv. "ruční plyn", což je lankem ručně ovládaná škrtící klapka. Systém není schopen udržet konstantní rychlost v závislosti na profilu silnice.S pozdravemL.M.
a totéž měly i Wartburgy.
Proč je článek po každém odstavci rozdělen na další stránku? Kristepane tohle číst nebudu.
Bo jsou to vemena! At si ty jejich reklamy narvou do pozadi a muzou zacit klikat!Njn uroven tyhle stranky uz zrejme nema kam nize spadnout :/
No ja si myslím, že sa to dalo ešte aj lepšie rozdeliť. Kľudne to mohlo byť rozdelené na popis auta a následujúca stránka by mohol byť obrázok, alebo obrázky.
Nebo by to šlo rozdělit po každé větě.
Spočítej si, kolikrát si musel na ten článek kliknout - a vo tom to je B-]
Já kliknul jednou a pak to zavřel. Vo tom to tedy asi není.
No asi jsi to nezavrel, kdyz tu diskutujes :-P
Ale ano, článek jsem po první kapitole zavřel a oznámil do diskuse můj první příspěvek. Čili rozsekání článku na 153 částí nemělo alespoň u mě na reklamu absolutně žádný efekt. Naopak to mnoho lidí odradí.
Pletete se. Redakce se opakovaně vyjádřila, že se jim to vyplatí.Je to jejich volba, ví, co dělají, nejsou to žádní volové. A tady jde o prachy :-D
v přehledu chybí Mercedes G, ten se vyrábí od roku 1979 v prakticky nezměněné podobě - ve verzi Professional. Stejně tak tam chybí Lada Niva - ta je ve výrobě od roku 1978. Zapomnělo se i na 30let vyráběnou Lada 2104/5.
Land Rover Defender, a Toyota Land Cruiser J4. Také..
A Land Cruiser J7 už je tu s námi také od roku 1984. Doteď se vyrábí, bohužel jen pro pár vyvolených zemí, kde nejsou tak svázáni předpisy.
Souhlasím, ještě bych doplnil Ford model T vyráběný v letech 1908-1927
A taky na Land Rover Defender, Toyotu Land Cruiser J atd. UAZ 469 dnes už Patriot, ...
Souhlasím Ladna Niva a 2101/2//3/4/5/6/7 by si rozhodně zasloužili být v tomto výčtu to samé Mercedes G, ale taky se zapomělo na GAZ Volga, který se vyráběl od roku 1970(oficialné ve skutečnosti o něco dříve) a konče výrobou v roce 2008K Brouku snad jen to že jeho předchůdcem byla tatra 97 respektive V570
nesouhlasí s ruským agentem z Ukrajiny Karlem Antonínem, VE VÝČTU BY NEMĚLA BÝT ŽÁDNÁ AUTA, která se vyráběla jen díky zaostalosti východního bloku, dát vedle sebe Trabanta a VW Brouka je absurdní, jedno auto se vyrábělo díky geniální konstrukci, designu i technice a druhé protože zaostalý trh nebyl schopen produkovat nic jiného, míst šuntů z dob socialismu měly být ve výčku Evropských aut např. MB-G, LR-D, Morgan, Lotus 7/ Catherman aj.
MB-G, Defík, Caterham, Lotus 7 Morgan, naprostý souhlas, také Toyota LC J4 a jistě by se našly další. (jeep willys dnes wrangler rubicon). Tento článek ale nerozlišuje (bohužel) důvod setrvání na trhu. Faktem je , že někteří (hlavně výše jmenovaní) se drží díky genialitě konstruktérů, jiní se drželi díky ubohosti režimu. To máte recht.
...nemozem si pomoct ale ten 'prablby' (v skutocnosti genialne postaveny a mam za to ze dokonca genialnejsie ako chrobak) Trabi povozil x-nasobne ludi viac a urobil x-nasobne viac prace ako tie Vase spomenute zazraky. No a to tej 'zaostalosti vychodneho bloku', tomu uveri dnes snad len maximalne dnesnou platenou propagandou denno denne vyplachovany mozog.
A nebol vychodny blok zaostaly? Ved ta zaostalost sa tiahne este doteraz. Ty si iny kokot:-D
je možný, že jste tak hloupej, to si na wiki nemůžete najít ani kolik se těch aut vyrobilo
Ak reagujete na moj prispevok, precitajte si ho este raz. Alebo zeby s tou hlupostou to bolo vo Vasom pripade naozaj aktualne?
Jenže on i takový Brouk se vyráběl dlouho jen díky zaostalosti trhu v Mexiku.
ani to nezkoušejte, Brou se vyráběl v NSR od 38 do 78 a vyrobilo se 17 mil. kusů, doplňte si aspoň základní znalosti
(reakce na agenta PetraB-]) Toho brouka bych být tebou moc nezmiňoval respektive když už ho chceš zmínit tak by jsi si měl uvědomit že byl vivinut v Tatře Hansem Ledvinkou a Porsche - VW za pomoci Hitlera ho jen ukradli. (Což se mimochodem potvrdilo i u mezinárodního soudu http://cs.wikipedia.org/wiki/Tatra_97)... Ty ,,zaostalá" auta z východního bloku slouží při troše údržby do dnešních let a ještě dlouho budou sloužit.B-]
http://cs.wikipedia.org/wiki/Tatra_97...
reálně VW Käfer nebyl vůbec "geniální" - bylo to stejně jednoduché (dle tebe "zaostalé"), levné a výrobně nenáročné auto jako třeba ten Warťas.A mimochodem - ty "šunty" při minimální údržbě slouží dodnes.
parní stroje by také mohli sloužit dodnes a žebřiňák z muzea stačí jen zapřáhnout, ...víte, Warťas 353 byl primitivní zaostalý střep v době kdy svět byl už někde jinde a vůbec nebyl DDR produkován a ani prodáván jako levné auto pro masy, to byl Trabant, tak si nevymýšlejte
Východní Nemci vedeli robiť dobré autá, ale nemohli. Wartburg - hlavne kombi - mi pripadal celkom moderné auto aj v 80. rokoch. Keby do toho boli montovali štvordobé štvorvalce, napr. zo Škodovky, mohlo to byť veľmi dobré auto.Neviem, čo je na tom pravdy, ale Golf, resp. jeho základ bol pôvodne vyvinutý vo východnom Nemecku. Tam ho však nedovolili vyrábať, a tak plány odkúpil Volkswagen.
..Jozef pamatas si dobre, islo o Golf I, ktorého zaklad. naozaj pochadzaju z vyvoja medzi DDR a CS oznacovaneho ako P 603, ..teda nastupcu Trabanta 601, ktory bol pripravovany, aspon to tvrdia samotny konstruktery, a vzhladom na fakty, ..viac v dokumente o tom hovoria cca. od 24.min. ...http://youtu.be/fOREbpt0N6k...
Ano Golf je ukradeny Trabant II. WV v te dobe sbiral takto zkusenosti - napr Italum ukradl TDI, dokonce i nez koupili Skodovku, rozebrali Favorita. Neznam jinou automobilku, ktera by tak usilovne pracovala nasvem rozvoji.
S tým TDI pribrzdi trošku... a skús otvoriť oči a pozeraj ako sa rozvýja BMW na značkách ako sú Audi, Ford či M-B... nebyť ich tak už dávno padne tá super značka na hubu.
Motor ze škodovky by tam nešel ani náhodou. Stodvacítkový motor měl co dělat už se škodovkou, Wartburg je zhruba o metrák těžší, přední náprava by byla těžším čtyřtaktem přetížená, navíc tam pro řadový čtyřválec ani není místo, nehledě na to že škodovácký motor byl v 80. letech zoufale technicky zastaralý a s ním by to nevyhráli. Kdysi se tam prý měl dávat vidlicový čtyřválec 1,5 litru, pohled pod kapotu napovídá že na něj už asi byl i ten rám kolem motoru připravený a pokračování dvoutaktu byla jen nouzovka, jenže proč investovat do modernizací, když bylo v šanonech objednávek na deset let dopředu.....
Tak motor Škodovky pocházel původně už z Tudora, ale postupnou modernizací vydržel až do Felicie.Jinak ve své době AZNP s Warburgem a Trabantem skutečně spolupracovali.http://cs.wikipedia.org/wiki/%C5%A0koda_760...
nejen do felicie, pokračoval ještě ve fábii 1,4mpi 44 a 50kw
V podstatě mají na Wikipedii pravdu, až na jednu drobnost. Přední kotoučové brzdy se čtyřpístkovými třmeny, montované na Wartburgy od roku 1975 byly vyvinuty a tuším i vyráběny v Jablonci. Stejné brzdy se později montovaly do Š. Rapid a 130. Předtím měly Wartburgy vpředu bubnové brzdy s jednookruhovým rozvodem..... Druhým pozůstatkem možné spolupráce byl karburátor Jikov, montovaný na Wartburgy od roku 1983. Dokázal srazit spotřebu, ale měl jeden problém - nastavit ho bez měření CO a motortesteru je spíš sázka do loterie, zatímco původní enderácký byl sice zastaralý, ale blbuvzdorný. Škodovácké motory později montované do favoritů, následně felicií a prvních fabií byly technicky o pořádný kus dál proti motorům z Š 120. Škodovka na něj tehdy nakoupila spoustu zahraničních licencí - písty, pístní kroužky, ložiska, hlava, ventily a ventilová vodítka, karburátor.....Čím startovaly Messerschmidty nevím, ale motor z Wartburga má původ v předválečných DKW :-)
V DKW byl ještě dvouválec teprve IFA měla tříválec.
Ifa byla převzaté předválečné DKW F9.
Převzaté předválečné DKW byla IFA F8 , IFA 9 vycházela z předválčné dokuntace DKW, které se však nedostalo do výroby díky válce. http://cs.wikipedia.org/wiki/IFA_F9...
A co takhle IMV vyráběné v Jugoslavii? Tříválec 1000 a na rozdíl od Wartburgu mělo odstředivou regulaci předstihu!
Motory z IMV a Wartburga byly zaměnitelné, osobně praktikováno.
Někde jsem se dočetl (teď jsem to hledal na internetu, ale nenašel), že SAAB jednal ohledně vývoje svých aut s naším konstruktérem auta Minor, ten jim navrhnul použít startovací motor z ME262, http://cs.wikipedia.org/wiki/Messerschmitt_Me_262... ale asi to tehdy nedopadlo.
SAAB koupil licenci motoru Minor!
Na konci výroby se do Varana dával čtyrtak 1,3VW. A ten dvoutak byl původně startovcí motor z Messerschmitta
wartburg dvojtakt som mal doma. Prerobeny na buginu. Neuveritelny stroj. Po odlahceni isiel ja motorka (a zral aj travu okolo cesty).Ten vysokootackovy zvuk dvojtaktu mi doteraz velmi chyba! :-P
Ked ti chyba,....kup si křoviňák ;-)
Tak to s golfem je absolutne blbost.
souhlas, je to blbost na kvadrát, vychází z tohoto tvrzení konstruktéra Trabantu http://adam.azet.sk/clanky/12821/zahada-traba... ... jenže takových aut bylo jako modelů navrženo více po celém světě, v USA se i dostaly do sériovky na začátku šedesátých let
Jo, tyhle auta opravdu fyzicky vydržely ve výrobě několik dlouhých desetiletí. Na rozdíl od jiných, kterým vydržely jen názvy viz třeba Passathttp://www.autorevue.cz/volkswagen-passat-oslavil... ...
Potvrďte prosím přezdívku, kterou jsme náhodně vygenerovali, nebo si zvolte jinou. Zajistí, že váš profil bude unikátní.
Tato přezdívka je už obsazená, zvolte prosím jinou.